کمک ۸۵ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید به دهیاری های آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از یکهزار میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شده که ۸۵ میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید به حساب دهیاری های این استان واریز شده است.

کمک 85 میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید به دهیاری های آذربایجان شرقی

تقی کرمی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه  2 هزار و 500 طرح عمرانی توسط دهیاران در آذربایجان شرقی و در طول 4 سال گذشته اجرا شده است، گفت:  109طرح روستایی با 32 میلیارد تومان در هفته جاری به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها افتتاح می شود. 

کرمی با بیان اینکه 360 روستا در آذربایجان شرقی خالی از سکنه است، افزود: سه هزار و 77روستا در آذربایجان شرقی وجود دارد که 2هزار و 709 روستا دارای سکنه هستند و از این تعداد یکهزار و 938 روستا دارای دهیاری و یکهزار و 929 روستا دارای شورای اسلامی می باشند. 

وی ادامه داد: حدود 41میلیارد تومان منابع به فرمانداری های آذربایجان شرقی به عنوان اعتبار دهیاری ها برای اجرای طرح های برق رسانی، راه سازی و تامین آب واریز شده است و 40 میلیارد تومان نیز خود مردم روستاها مشارکت کردند. 

وی با اشاره اینکه حضور زنان در شوراهای اسلامی روستاها کمرنگ است، گفت: 6 هزار و 77 نفر عضو شورای اسلامی روستاها هستند و کار رصد و پیمایش را دارند که از این تعداد تنها 40 نفر از عضو شوراهای اسلامی روستاها زن هستند. 

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون 300 مجوز بوم گردی در استان صادر شده است، اظهار کرد: بیشترین طرح های بوم‌گردی مربوط به شهرستان های کلیبر و اسکو وجود دارد که روستای شجاع در کلیبر و عنصرود در اسکو از جمله مهمترین آنها است. 

کرمی اضافه کرد: در چهار تا پنج روستای آذربایجان شرقی نیز موزه ایجاد شده که موزه بشیر شهرستان هریس، موزه سنگ روستای شیراز شهرستان عجب شیر و موزه اکوتوریسم گلفرج و ادوات کشاورزی از جمله این موزه ها است. 

وی همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در روستاهای آذربایجان شرقی گفت: چهار تا پنج روستا در وضع قرمز کرونایی قرار دارند و چند روستا در وضعیت زرد هستند اما خوشبختانه بیشتر روستاهای استان وضعیت سفید دارند. 

سه هزار و 925 واحد تولیدی خدماتی در روستاهای آذربایجان شرقی ایجاد شد 

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه 22 روستا در آذربایجان شرقی بیکار ندارد، اعلام کرد: سه هزار و 925 واحد صنعتی، گردشگری، تولیدی و گلخانه ای روستایی در آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

 وی با اشاره به اختصاص 18هزار میلیارد تومان اعتبار در موضوع قانون اشتغال پایدار برای توسعه مناطق روستایی است، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این اعتبار 463 میلیارد تومان است که 420 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

کرمی همچنین گفت: برای یکهزار و 280 روستا سند اشتغال تدوین می شود که 500 روستا شناسایی و سند آنها در حال مطالعه است.

وی یادآوری کرد: به دهیاری های آذربایجان شرقی 39 دستگاه آتش نشانی، 23 دستگاه ماشین حمل زباله، 43دستگاه خودروی سبک، 12 کمپرسی سنگین، 19 کمپرسی سبک، 123دستگاه بیلبکو و 29 تراکتور به عنوان کمک های بلاعوض تحویل داده شده است. 

وی اضافه کرد: 104 دستگاه و تجهیزات عمرانی نیز با تسهیلات بانکی پست بانک و 33 میلیارد تومان اعتبار با نرخ هشت درصد در اختیار روستاها قرار گرفته است. 

14 تا 20 تیر به عنوان هفته «نکوداشت شهرداری و دهیاری‌ها» نام گذاری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان