فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امسال بهره‌برداری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست مرکز فرهنگی و  موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امسال بهره‌برداری می‌شود

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری روز دوشنبه  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بخش اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدارهای نمایشی مورد استفاده در جنگ‌های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگرهای دیده بانی، پل اروند، پل ورودی ، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان های سرداران و فرماندهان شهید است.

وی، همچنین  از رونمایی 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در این استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: یک عنوان کتاب کودک با نام "بابا آمبولانس "به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است. 

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس چهارمحال و بختیاری از تبدیل هشت عنوان کتاب رونمایی شده  دفاع مقدس استان در سال جاری به صورت صوتی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به افزایش مخاطبان به ویژه جوانان، بخش عمده ای از آثار تولیدی ارزش های دفاع مقدس به صورت صوتی و مجازی منتشر می شود.

به گزارش ایرنا، مرکز فرهنگی و  موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری رو به روی بوستان تهلیجان در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع و با زیربنای حدود 6 هزار مترمربع در هفت طبقه با اسکلت فلزی در دست احداث است که به عنوان مرکزی برای نمایش دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در استان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید در حال ساخت است.
استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 400 شهید تقدیم نظام کرده است.
 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان