در شرایط نفوذ فرهنگی؛

نمودی دیگر از پیوند سینما با صاحبان سرمایه‌های هنگفت

اکران خصوصی برخی آثار سینمایی در برج‌های لوکس، نمود دیگری از پیوند برخی از سینماگران با جریان‌های خاص اقتصادی است.

نمودی دیگر از پیوند سینما با صاحبان سرمایه‌های هنگفت

به گزارش سینماپرس، بدون تردید مخاطب، یکی از اضلاع اصلی سینما محسوب می‌شود. واکنش و نوع استقبال مردم به آثار سینمایی همواره نقش موثری در کیفیت و محتوای آثار دارد. یکی از مشکلات امروز سینمای ایران این است که بسیاری از فیلمسازها از قشرهای مختلف مردم، به ویژه طبقات کم درآمد جامعه فاصله گرفته‌اند و به دلایل مختلفی، با اقشار فرادست و سرمایه‌دارها پیوند خورده‌اند. این پیوند، موجب تغییر در محتوا و کیفیت آثار سینمایی طی یک دهه اخیر شده است. ساخت فیلم و سریال شبکه نمایش خانگی توسط صاحبان پول‌های آلوده و مشکوک، یک نمونه از این پیوند است.
اکران برخی فیلم‌ها در برج‌هایی که صاحبان دستمزدهای نجومی در آنها زندگی می‌کنند، یکی دیگر از نمودهای این پیوند است. خبرگزاری فارس گزارش داده که «اخیرا برخی از فیلمسازان فیلم‌هایشان را برای نمایش به این برج‌ها می‌برند. یکی از فیلم‌های موفق جشنواره اخیرا در برج لوکس شمال شهر که یکی از مشاهیر فوتبال ایران ساکن است به نمایش درآمده است. در مورد دیگر، فیلمی در برج صاحبان یکی از کارخانجات معروف ابزارآلات روی پرده رفته است. اما آیا سینماگران صرفا به واسطه روابط دوستانه با این ثروتمندان اقدام به این کار می‌کنند یا دلایل دیگری دارد؟ شواهد نشان می‌دهد ماجرا بیش از آن‌که به دلیل روابط دوستانه باشد به منظور جذب حمایت مادی از این دوستان ثروتمند است. با ادامه شرایط خاص بیماری کرونا و رکود اقتصادی سینما آیا باید شاهد سینماگرانی باشیم که با نسخه‌ فیلم‌هایشان از این برج در فرمانیه به آن برج در الهیه می‌روند؟»
تجربه نشان می‌دهد فیلمسازهایی که در تعامل با صاحبان سرمایه‌های هنگفت به فعالیت می‌پردازند، فیلم هایشان نیز در جهت منافع و سلایق این طیف تولید می‌شود.

*کیهان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان