۷۰۹ طرح دهیاری‌های خراسان شمالی روی میز وزارت کشور

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۷۰۹ طرح ارائه شده توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان در سال گذشته به وزارت کشور ارائه شده که این نشان از هم‌افزایی و همکاری این بخش دارد.

709 طرح دهیاری‌های خراسان شمالی روی میز وزارت کشور

محمدعلی شجاعی، دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته ملی شهرداری ها و دهیاری ها، با اشاره به اینکه این بخش از نظر وظایف و اختیارات بسیار گسترده است، افزود: برای اینکه بتوانیم به صورت هدفمند در یک مسیر حرکت کنیم، شهرداری ها و دهیاری ها باید در طرح های خود، مسایلی را که در سطح ملی و استانی مطرح است، پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در کشور شبکه وسیعی همانند شهرداری ها و دهیاری ها وجود ندارد، تصریح کرد: دهیاری ها و شهرداری ها تمام امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی را باید در مسیر اجرای امور و مصوبات بگذارند به گونه ای که در هر شهرستان در حوزه شهری و روستایی به تفکیک باید اقدامات مشخصی از سوی این نهادها انجام پذیرد.

بیمه 100 درصد خانه‌های روستایی خراسان شمالی 

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: با همکاری بنیاد برکت، حوره بحران استانداری و مشارکت همه جانبه دهیاران، تمامی خانه های روستایی استان در برابر حوادث طبیعی بیمه شده است.

محمدرضا موفق یساقی افزود: علیرغم اینکه کار در حوزه بیمه اجتماعی عشایر، کشاورزان و روستاییان، در حوزه وظایف دهیاران نبود، آنان در این بخش به خوبی ورود کردند به گونه ای که برخلاف سال گذشته میزان جذب افراد در این بیمه ها چهار رقمی شده است.  

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه نخست توزیع بسته های بهداشتی در بین خانوارهای روستایی را دارد، اظهار داشت: با همکاری سپاه پاسداران در شهرستان ها، فرمانداری ها و دهیاری ها، 100 درصد جامعه روستایی استان اقلام بهداشتی را دریافت کردند.

موفق یساقی با اشاره به ارایه 709 طرح به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، یادآور شد: از این تعداد 61 طرح مصوب شده که 380 میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است که بعد از آن دهیاران باید وارد مرحله اجرایی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه جریان تولید از روستاها آغاز شده و به شهرها ختم می شود،  افزود: دو نهاد پرتلاش شهرداری و دهیاری می توانند، هدایتگر مناسبی در جهت توسعه استان باشند، در صورتی که نهادهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به درستی مدیریت کنند.

محسن محمدی با اشاره به اینکه دهیاران منشا اثرات مثبتی در حیات اجتماعی کشور هستند، تصریح کرد: از تمام ظرفیت های معاونت عمرانی استانداری برای یاری رساندن به دو نهاد شهرداری و دهیاری استفاده خواهیم کرد.

44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان