خیرین محور برنامه‌های امسال هفته ازدواج هستند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: محوریت هفته ازدواج امسال خیرین و مشارکت آن‌ها در تهیه جهیزیه است که با راه اندازی پویش (ازدواج جوانان با همراهی خیرین) صورت می گیرد.

خیرین محور برنامه‌های امسال هفته ازدواج هستند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی روز دوشنبه در نشست مجازی و آنلاین رییس و دبیر ستاد ملی هفته ازدواج با معاونین امور جوانان استان‌های وزارت ورزش و جوانان که با هدف تشریح برنامه های هفته ازدواج برگزار شد، افزود: محوریت هفته ازدواج امسال خیرین و مشارکت آن ها در تهیه جهیزیه است که با راه اندازی پویش (ازدواج جوانان با همراهی خیرین) صورت می گیرد.
وی در این نشست به ثبت مجامع استانی خیرین ازدواج تاکید کرد و گفت: هنوز برخی استان ها این مجامع را به ثبت نرسانده اند. با توجه به اینکه موضوع آورده مالی برای ثبت مجمع را حذف کردیم این کار فرایند پیچیده ای ندارد و از استان‌ها می‌خواهیم ثبت مجامع را پیگیری کنند.
کریمی همچنین به موضوع مجمع ملی خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: این مجمع نیز با همکاری وزارت کشور تشکیل و اعضای هیئت رئیسه آن انتخاب شدند و ان شاء الله به زودی نیز به ثبت ملی خواهد رسید.
وی در خصوص اعتبارات هفته ازدواج نیز گفت: متناسب با جمعیت، ظرفیت ها و دیگر شاخص های استان ها، اعتباری را برای هر استان پیش‌بینی کردیم که امیدواریم به زودی تخصیص پیدا کند. از آنجایی که امسال هیچ برنامه نمادینی در دستور کار نیست از ستان‌ها می‌خواهیم تلاش کنند تا در کنار خیرین به دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند.
کریمی به موضوع دفاتر مشاوره ازدواج اشاره کرد و گفت: در هفته ازدواج باید مشاوره های رایگان با هماهنگی دفاتر نظام مند تر انجام شود. اطلاع رسانی مشاوره رایگان باید به صورتی در استان اتفاق بیفتد که افراد نیازمند مشاوره از این موضوع اطلاع پیدا کنند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
او همچنین به برگزاری نشست های تخصصی در هفته ازدواج با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و یا به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: در این نشست ها جامعه شناسان و افراد متخصص باید حضور پیدا می کنند و بتوانند آمار ازدواج و طلاق استان را مورد تحلیل قرار دهند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: تحلیل و بررسی (تغییرات واقعه ازدواج و طلاق)، (تشریفات جدید اضافه شده به مراسم ازدواج)، (میانگین سن ازدواج)، (اهمیت مشاوره پیش از ازدواج) می تواند از عناوین موضوعات این نشست ها باشد.
وی همچنین به راه اندازی پویش «نه به تماشای جهیزیه» اشاره کرد و گفت: باید روی این رسم بد که به مراسم ازدواج اضافه شده کار شود و فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص انجام شود.
انتشار پیام ها و زیر نویس ها در برنامه های صدا و سیما، بررسی مسائل مبتلا به ازدواج جوانان، بازنشر تولیدات فرهنگی و مناسب، مستند سازی فعالیت ها و ارئه گزارش به وزارت برای ارائه به نهادهای بالادستی از دیگر مواردی بود که کریمی به آنها اشاره کرد.
گفتنی است؛ در این نشست مجازی، معاونان امور جوانان استان ها سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند که توسط رئیس و دبیر ستاد ملی هفته ازدواج پاسخ داد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان