رییس‌ دادگستری یزد: مشکلات اقتصادی مهمترین دلیل طلاق است

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد با تاکید بر آموزش قبل از ازدواج گفت: هم اکنون یکی از مهمترین عوامل بروز و افزایش طلاق در جامعه، مشکلات اقتصادی است.

رییس‌ دادگستری یزد: مشکلات اقتصادی مهمترین دلیل طلاق است

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری روز دوشنبه در نشست با مدیران حوزه‌های علمیه بر ضرورت تقویت بنیان خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: چالش اقتصادی خانواده‌ها در دوران شیوع کرونا بیشتر شده و باید برای این موضوع از سوی دستگاه‌های مختلف چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا با وجود احتمال افزایش دعاوی خانوادگی، آمار این موضوع نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد و با اقدامات و فعالیت‌هایی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر مجموعه‌های فعال در حوزه ازدواج صورت گرفته، طلاق از فهرست  10 دعوای اولیه استان خارج شده است.

دهشیری با تبیین برخی از آسیب‌های حوزه خانواده در بین برخی از طلبه‌ها گفت: مدیران حوزه باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمی با طلبه‌های جوان، در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل خانوادگی آنان رفع مشکل کنند.

رییس‌کل دادگستری یزد تصریح کرد: روحانیون از جایگاه بالایی در بین مردم برخودار هستند بنابر این کم شدن اعتماد مردم به قشر در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ضربه به باور و ایمان آنان می زند.

دهشیری با تبیین اثرگذاری روحانیون در عرصه‌های مختلف در حل مشکلات جامعه یادآور شد: قطعا ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی می تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد .

وی  حضور در دوره‌های مشاوره و آموزشی قبل از ازدواج را در  شناخت بهتر زوج‌ها و کاهش اختلافات زندگی مشترک آنان موثر دانست و بر آسیب‌شناسی طلاق تاکید کرد و افزود: در صورت شناخت آسیب‌ها بهتر می‌توان برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

در این نشست بر تعامل و پیگیری مسائل فرهنگی برای ارتقای امر ازدواج و سایر نیازهای جامعه و جوانان با همکاری روحانیان تاکید شد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان