عراقچی اولویت آمریکا را بردن پرونده ایران به شورای امنیت عنوان کرد

معاون وزارت خارجه ایران، عباس عراقچی به بررسی چالشهای پیش روی سیاست خارجی این کشور در مقابل ایالات متحده پرداخت.

عراقچی اولویت آمریکا را بردن پرونده ایران به شورای امنیت عنوان کرد

به گزارش اسپوتنیک،بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد، گفت: " اکنون درگیر یک محرکه سنگین سیاسی، اقتصادی و حقوقی با آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری این کشور هستیم. این سیاست از سه سال و نیم قبل توسط ترامپ یکسال پس از اجرایی شدن برجام شروع شد."

وی خاطرنشان کرد: " وقتی آمریکایی‌ها متوجه شدند، ایران به تمام خواسته‌های خود رسیده هم تحریم‌ها را رفع کرده، همه قطعنامه‌ها را از بین برده و همه تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی بسته، فشار‌های خود را اعمال کردند. در زمان اجرای برجام دیدید چه گشایش‌هایی برای کشور ایجاد کرد که هنوز آثار ان را مشاهده می‌کنید."

عراقچی با اشاره به ناکام ماندن سیاست فشار حداکثری آمریکا افزود: " در حال حاضر، مهمترین هدف آمریکا، بردن مجدد ایران به شورای امنیت است و همه ظرفیت و توان خود را بسیج کردند که بازی خطرناکی است و اگر ما در این بازی گرفتار شویم، خسارات راهبردی برای ایران خواهد داشت."

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه به ارزیابی اهداف ایالات متحده در مقابله با ایران اشاره کرد و گفت: " یک مسیرآمریکایی‌ها از سوی شورای حکام است. آژانس بازی بسیار پیچیده‌ای را در مقابل ما ایجاد کرده و با فشار آمریکا قطعنامه‌ای علیه ما صادر کرده و احتمال ارجاع پرونده ایران در نشست بعدی شورای حکام به شورای امنیت وجود دارد."

عراقچی افزود: " مسیر دیگر آمریکا، فعال کردن مکانیزم ماشه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌باشد. براساس برجام تحریم‌های تسلیحاتی در 26 مهر خود به خود لغو می‌شود. آمریکا ماه‌ها است همه توان خود را بسیج کرده تا این تحریم‌ها را دائمی کند و براساس قطعنامه 1929 که به همه کشور‌ها اجازه بازرسی از ایران را می‌داد، این نظام را احیا کند. "

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در پایان عنوان کرد: " وزارت امور خارجه در چارچوب مقاومت حداکثری دو هدف را تعریف کرده است؛ یکی کمک به نیاز‌های اقتصادی کشور و هدف دوم جلوگیری از اجماع‌سازی علیه ایران."

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان