انصاری: بهترین ابزار تسهیل در صادرات و واردات تهاتر است

تهران- ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به محدودیت‌های بانکی کشور، یکی از روش‌هایی که می‌تواند به صادرات و واردات اقلام مورد نیاز کمک کند، تهاتر است.

انصاری: بهترین ابزار تسهیل در صادرات و واردات تهاتر است

«غلامرضا انصاری» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور معاون اول رییس جمهوری در جمع مدیران وزارت امور خارجه و  برگزاری ستاد هماهنگی اقتصادی روابط اقتصادی خارجی گفت: در نشست امروز روابط و شرایط اقتصادی امسال و سال آینده کشور و همچنین موضوعات مهم اقتصادی و ضرورت‌هایی که برای پیشبرد بهتر اهداف کشور در زمینه اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی توجه جدی‌تر به محورهای اقتصاد مقاومتی و همچنین تمرکز بر بحث جهش تولید به عنوان شعار و راهنمای کار به ویژه برای ستاد هماهنگی اقتصادی و وزارت خارجه بود را از دیگر مسائل مطرح شده در نشست امروز عنوان کرد و گفت:  یکی از راه‌های بسیار مهم برای کمک به تولید که طبیعتا به توانمندی های ارزی کشور هم کمک می‌کند، صادرات است.این برنامه سال گذشته و امسال وزارت امور خارجه و برنامه اصلی ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی برای ماه‌های آینده خواهد بود.

 معاون وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که چه برنامه مشخصی برای تقویت صادرات دارید، اظهار داشت: ‌تمرکز بر روی کشورهای همسایه، ایجاد تجهیزات و فرصت‌های بهتر برای روان کردن کار تجارت با همسایگان از برنامه های مدونی است که ما پیشنهاد کرده ایم

انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی که برای جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی ایجاد شده یکی از روش‌هایی که می تواند به صادرات و واردات اقلام مورد نیاز کشور کمک کند، تهاتر است.

 وی مجهز کردن و کمک بیشتر به گمرکات و برای تمرکز در مدیریت در این حوزه‌ها و همچنین تمرکز بیشتر به حمل و نقل جاده‌ای با هدف کمک به صادرات از حوزه کشورهای همسایه را از راهکارهای عملیاتی شدن تهاتر  با کشورهای دیگر عنوان کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در کشور پیشنهاد شد سازوکارهایی پیش‌بینی کنیم که همسایه‌ها بیشتر به ما اعتماد کنند و همچنان بتوانیم مرزها را باز نگه داریم و صادرات ادامه داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان