اتحادیه اروپا: وضعیت روابط ما با ترکیه اصلا خوب نیست

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد: روابط ما با ترکیه دچار مشکلات عدیده‌ای است که باید حل شوند. چاووش‌اوغلو هم گفت: اگر اتحادیه اروپا تصمیمات جدیدی علیه ترکیه اتخاذ کند، گام متقابل خواهیم برداشت.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، جورپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد، همه باید به تعهدات‌شان در کنفرانس برلین در خصوص لیبی و همزمان به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشند.

وی اظهار کرد: وضعیت روابط ما با ترکیه اصلا خوب نیست و مشکلات عدیده‌ای در این روابط وجود دارند که نیاز دارند حل و فصل شوند.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ادامه داد: روابط ما با ترکیه در بهترین حالت نیست و باید آن را بهبود ببخشیم.

بورل افزود: ما نشستی مهم در پارلمان اروپا داریم و مسائل سوریه و لیبی را بررسی خواهیم کرد و از این رو می‌خواهیم حرف‌های دولت ترکیه را بشنویم.

وی با تاکید بر این‌که صلح را باید به لیبی بازگرداند، افزود: مهم این است که با ترکیه‌ای‌ها برای شناخت دیدگاه‌های آتی‌شان در تماس باشیم.

ین در حالی است که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا تصمیمات جدیدی علیه ترکیه اتخاذ کند، گام متقابل خواهیم برداشت و این رویکرد هیچ نتیجه‌ای برای حل مسائل در پی نخواهد داشت.

موضع جدید ایتالیا

از طرفی، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا امروز از اتحادیه اروپا خواست به مسؤولیت‌هایش در زمینه احیای صلح در لیبی عمل کند.

دی مایو به العربیه گفت، باید روی مذاکره سیاسی به منظور دست‌یابی به راه حل قابل مذاکره و دائمی برای بحران لیبی سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد، عملیات "ایرنی" سهم بسیار زیادی در تلاش‌های برقراری آرامش خواهد داشت و باید برای تقویت حضور اتحادیه اروپا در لیبی تلاش شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان