لایروبی رودخانه‌های تکاب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور منابع آب تکاب گفت: عملیات لایروبی و پاک‌سازی بستر رودخانه‌های حادثه‌خیز روستاهای تکاب به طول ۱۷.۲۵ کیلومتر آغازشد.

لایروبی رودخانه‌های تکاب آغاز شد

صمد طهماسبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات در 22 نقطه حادثه‌خیز از رودخانه‌های حاشیه‌ای و مجاور مناطق مسکونی روستاهای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان تکاب به میزان 105 هزار مترمکعب انجام خواهدشد.

وی بیان کرد: برای انجام عملیات لایروبی نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های تکاب یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص یافته که امسال هزینه می‌شود.

مدیر امور منابع آب تکاب اظهار داشت: سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون ریال در شورای برنامه‌ریزی تکاب برای اجرای عملیات لایروبی رودخانه‌های این شهرستان تصویب شده‌است.

طهماسبی ادامه داد: از ساکنان روستاها و زارعان و کشاورزان مجاور منابع آبی و رودخانه‌های تکاب تقاضا می‌کنیم جهت لایروبی رودخانه‌ها همکاری و مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت کیلومتر از رودخانه‌های تکاب لایروبی شد، اضافه کرد: لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها موجب کاهش چشمگیر سیلاب و خطر تخریب مسیل‌ها می‌شود.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه از کوهستانی و سردسیر واقع شده و 120 کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان