وزارت بهداشت: از ماسک سوپاپ دار استفاده نکنند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در خصوص مصرف ماسک‌های سوپاپ دار هشدار داد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، عباس شاهسونی، در خصوص استفاده از ماسک مناسب در دوران کرونا، گفت: ماسک‌های سوپاپ دار که اشتبا‌ها فیلتردار اطلاق می‌شوند، یکطرفه بوده و بازدم فرد را بیرون می‌دهد، اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، ویروس را به راحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می‌کند. استفاده از این ماسک برای خود فرد مناسب است، اما به شدت برای اطرافیان خطرناک بوده و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد. بنابراین، ماسک‌های سوپاپ دار باید جمع آوری شوند، چراکه برای پیشگیری از کرونا کاربرد نداشته و به گسترش آلودگی کمک می‌کند.

وی درخصوص ماسک‌های پارچه‌ای دست ساز گفت: شهروندان می‌توانند در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه لایه، با استفاده از پارچه‌های نخی و کتان، اقدام به دوختن ماسک پارچه‌ای دو لایه یا سه لایه کنند، این ماسک‌ها نیز در جلوگیری از انتقال ویروس موثر هستند. البته باید توجه شود که بعداز هربار استفاده، این ماسک‌ها باید شست و شو و ضدعفونی شوند.

شاهسونی با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های سه لایه خانگی بسیار مناسبت‌تر از ماسک‌های سوپاپ دار یا نزدن ماسک است، تصریح کرد: کماکان بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان