همه امکانات برای مقابله با آتش سوزی خاییز بسیج شده است

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آتش سوزی دوباره در منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه گفت: با همکاری استانداری خوزستان و مدیریت بحران این استان ،همه امکانات برای اطفای حریق و مهار کامل آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز بسیح شده است.

همه امکانات برای مقابله با آتش سوزی خاییز بسیج شده است

حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از زمان وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دستور تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری کهگیلویه صادر شد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع اتش سوزی در منطقه تنگ تکاب شهرستان بهبهان طی نامه ای به استانداری  خوزستان در راستای تامین امکانات، بالگرد، نیرو و تجهیزات مقابله با گسترش آتش تاکید شد.

کلانتری تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده 2 فروند بالگرد نیز برای جلوگیری از گسترش آتش به منطقه نیز اعزام شد.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای مردمی و دیگر نهادها با بیش از 20 دستگاه دمنده در حال مقابله با آتش سوزی هستند.

کلانتری تصریح کرد: تیم های امدادی و ستاد مدیریت بحران نیز به حالت آماده باش هستند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سخت گذر بودن منطقه گفت: همه نیروها و امکانات عضو ستاد مدیریت بحران برای کنترل آتش در منطقه مستقر هستند.

سید اسداله هاشمی تصریح کرد: بالگرد شرکت نفت گچساران نیز با استقرار در منطقه تاکنون بیش از 10 سورتی پرواز برای جابه جای نیروها انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی جمعیت کل و بز منطقه را تهدید نمی کند افزود: دمای بالای هوا مهار آتش را کند کرده است.

آتش سوزی از ساعت 10 صبح روز دوشنبه از حوزه شهرستان بهبهان آغاز و با توجه به سرعت وزش باد در حال گسترش است.

در 2 ماه اخیر منطقه حفاظت شده خاییز برای دومین بار دچار آتش سوزی می شود.

با تلاش نیروهای امدادی مردمی، سپاه، ارتش، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها و ادارات آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه که از عصر پنجشنبه هشتم خرداد آغاز شد و بعد از پنج روز مهار شد.

آتش سوزی مرحله اول با مشارکت شبانه روزی بیش از 500 نفر از نیروهای مردمی و امدادی مهار شد.

 بیش از 80 سورتی پرواز نیز با همکاری بالگردهای هوانیروز در هلی برن نیروها بر فراز منطقه حفاظت شده خاییز نیز انجام شد.

منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 33 هزار هکتار در سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

 این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل 250 و حداکثر 670 میلی متر و ارتفاع یک هزار و 500 متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان