سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد:

گزارشی از معضل زمین‌خواری در لواسانات به مجلس ارائه می‌شود

تهران-ایرنا- سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید جمعی از نمایندگان این مجمع از شهرستان شمیرانات و منطقه لواسانات خبر داد و گفت: مقرر شد شهردار، دفتر امام جمعه و فرماندار شمیرانات گزارشی از معضل زمین‌خواری لواسانات را به مجلس ارائه کنند.

گزارشی از معضل زمین‌خواری در لواسانات به مجلس ارائه می‌شود

علی خضریان در تشریح بازدید روز دوشنبه مجمع نمایندگان تهران از شهرستان شمیرانات، منطقه لواسانات و بخش‌های تابعه، گفت: نشست جمعی از نمایندگان با فرماندار، شهردار و سایر مسئولان شهرستان شمیرانات از ساعت 8 صبح امروز برگزار و در مورد مشکلات و مسائل مختلف منطقه بحث و گفت و گو شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه در این نشست نمایندگان بخش‌های مختلف مردمی مانند حوزه علمیه، کشاورزی و اقتصادی حضور داشتند و مشکلات را مطرح کردند، افزود: رفع برخی مشکلات نیاز به نظارت بیشتر داشت و در مورد برخی مسائل مانند بحث زمین‌خواری لواسان هم قرار شد شهردار، فرماندار و دفتر امام جمعه گزارشی آماده و به مجمع نمایندگان ارائه کنند.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه حجت‌الاسلام سید محمود نبویان و بنده عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هستیم تاکید کردیم که گزارش زمین‌خواری لواسانات خطاب به این کمیسیون باشد.

این نماینده مردم در مجلس  یازدهم یادآور شد: در بخش تپه سرخه در حوزه زمین اختلافاتی وجود دارد که به نظر می‌رسد شرایط آنجا نسبت به سایر بخش‌های لواسانات در حوزه زمین‌خواری دچار پیچیدگی‌های بیشتری باشد که قرار شد به صورت ویژه بررسی آن را در دستور کار قرار دهیم.

خضریان با یادآوری بازدید نمایندگان از روستاهای بومی اطراف لواسانات، گفت: مشکلات این مناطق از جمله آب و برق بررسی و قرار شد فرماندار در اسرع وقت و بازه زمانی کوتاه یک ماهه مشکلات قابل حل را مرتفع و همچنین مشکلاتی که نیاز به کمک یا پیگیری و هماهنگی مجلس از طریق دستگاه‌های اجرایی در حوزه نظارتی دارد را مجلس پیگیری و رفع کند.

در این بازدید سید محمود نبویان، عبدالحسین روح‌الامینی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، مجتبی توانگر، زهره سادات لاجوردی، فاطمه قاسم پور و سمیه رفیعی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، بخشی از زمین‌های مرغوب لواسان در منطقه تپه‌سرخه که زمانی به عنوان اراضی ملی شناخته می‌شد، حالا به عرصه تاخت و تاز افرادی تبدیل شده که با تفکیک زمین‌ها به دنبال فروش آن بوده و سودای ویلاسازی در منطقه را در سر می‌پرورانند.

ماجرای تغییر کاربری 27 هکتار زمین در یکی از بهترین نقاط لواسان، مسأله‌ای است که جای تأمل فراوانی دارد. این اراضی که طبق ماده 64 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، بخشی از اراضی ملی است در محلی به نام تپه‌سرخه قرار دارد. تا پیش از سال 1381 زمین‌های بالادست نهر نجارکلا اولیا بخشی از اراضی ملی شناخته می‌شد و پایین‌دست این نهر به دلیل وجود قنات، اراضی ارباب رعیتی، اصطبل، قلعه و چاه در دهه 1350 از مستثنیات شناخته شد و در اختیار مالکان قرار گرفت.

در طول سال‌هایی که این اراضی بخشی از اراضی ملی بودند با همکاری و مشارکت مردم و اجرای شهرداری لواسان در این منطقه درختکاری انجام شده بود. این درخت‌ها که بخشی از آن در قالب طرح‌های کارآموزی توسط دانش‌آموزان کاشته شده بود، الان قطع شده‌اند تا عده‌ای که به‌واسطه تغییر نظر کارشناسی در ابتدای دهه 1380 این اراضی را ملک خصوصی خود می‌دانند، بتواند زمین‌ها را به‌راحتی تصاحب کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان