کاهش ٨٠ درصدی کلاهبرداری اینترنتی از حساب‌های بانکی در سمنان

سمنان-ایرنا- رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی به وسیله کلاهبرداران در بهار ٩٩ نسبت به سال گذشته ٨٠ درصد کاهش داشت.

کاهش ٨٠ درصدی کلاهبرداری اینترنتی از حساب‌های بانکی در سمنان

سرهنگ حسین صادقی عصر دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد : تحلیل آماری پرونده‌های ورودی بهار ٩٩ نشان می‌دهد بیشترین فراوانی جرایم مربوط به کلاهبرداری از حساب بانکی افراد بود. 

رییس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: بیشترین فراوانی جرایم در پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان به ترتیب کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی شهروندان و مزاحمت اینترنتی بود که ارتقاء دانش سایبری کاربران در کاهش وقوع این گونه جرایم تاثیر مستقیم دارد.

وی از کاهش ٨٠ درصدی پرونده‌های مربوط به برداشت وجه از حساب کاربران خبر داد و گفت: اقدامات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا یکی از علل کاهش پرونده‌های برداشت وجه بود. 

وی یادآور شد : برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی، تهیه هشدارهای سایبری متناسب با فراوانی جرایم سایبری، نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته است و می‌طلبد کاربران فضای مجازی با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء دهند و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه کنند. 

رییس پلیس فتا استان سمنان، فعال کردن رمز پویا را یکی دیگر از دلایل کاهش جرایم سایبری دانست و بیان داشت: شهروندان به صورت دوره‌ای رمز اول کارت بانک خود را تغییر دهند و در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف حساب‌های اینترنتی خود اقدام کنند و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند. 

وی بیان کرد: اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان سمنان با تمرکز بر دو حوزه پیشگیری وضعی و اجتماعی، به دنبال کاهش وقوع جرائم سایبری در استان سمنان و افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی است. 

صادقی، میزان حضور و فعالیت در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: کاربران برای گرفتار نشدن در دام افراد کلاهبردار، همواره نکات مربوط به خریدهای اینترنتی، درگاه‌های جعلی و پرداخت‌های برخط را مدنظر قرار دهند و آگاه باشند مجرمان سایبری به دنبال کاربرانی هستند که از سطح علم و دانش سایبری پایین‌تری برخوردارند. 

رییس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: تیم رصد و پایش پلیس فتا در تمام طول سال، اشرافی کامل بر فضای مجازی دارد و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری هموطنان و آسودگی خاطر آنها به کار خواهد بست.

 پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی مطرح کنند و یا با شماره تلفن 096380 تماس بگیرند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان