جزئیاتی از بسته مجلس برای ساماندهی بازار ارز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه بسته ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون خبر داد و جزئیاتی از آن را تشریح کرد

جزئیاتی از بسته مجلس برای ساماندهی بازار ارز

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره نابه‌سامانی موجود در بازار ارز، گفت: واقعیت این است که تلاطم موجود در بازار ارز  طی 10، 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده که اقدامات فوری برای رفع این مشکل و ساماندهی بازار ارز باید  صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت امروزِ بازار ارز تابعی از تصمیماتی است که در گذشته از سوی بانک مرکزی اتخاذ شده است، اظهارداشت: در زمانی که اوج تحریم‌ها علیه سیستم پولی و بانکی کشور در حال شکل‌گیری بود، برخی تصمیمات غیرکارشناسی بانک مرکزی نظیر نظارت نکردن بر نحوه تخصیص ارز موجب هدررفت ارز شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اعضای این کمیسیون ساماندهی بازار ارز را در اولویت قرار داده‌اند و عزم جدی برای این منظور وجود دارد، بنابراین بسته‌ای برای ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون در حال تدوین است.

طغیانی در پایان با اشاره به جزئیاتی از بسته کمیسیون اقتصادی مجلس برای ساماندهی بازار ارز، خاطرنشان کرد: در این بسته تکالیفی برای بانک مرکزی جهت بازپس‌گیری ارز حاصل از صادرات از صادرکنندگان تعیین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان