کی یف پرونده هواپیمای سقوط کرده در تهران را به سازمان ملل می برد

معاون وزیر امور خارجه اوکراین اظهار داشت: کی یف ممکن است پرونده بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تاریخ ۸ ژانویه در تهران سقوط کرد را به دیوان کیفری سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

کی یف پرونده هواپیمای سقوط کرده در تهران را به سازمان ملل می برد

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین، روز دوشنبه به یکی از معاونان امور خارجه یکی گفت که کی یف ممکن است پرونده بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تهران سقوط کرد را به سازمان ملل متحد بفرستد.

پیش از این، وزارت امور خارجه اوکراین گزارش داده بود که بررسی دستگاه های ضبط کننده پرواز هواپیمای بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تاریخ 8 ژانویه در ایران سقوط کرده بود، از 20 ژوئیه در فرانسه آغاز می شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

ینین افزود: از همان روز اول، ما می فهمیم که دیر یا زود باید به دادگاه سازمان ملل برویم.

ینین تأکید کرد که اوکراین نیاز به جذب یک تیم حقوقی جدی دارد. به گفته وی، می توان طرف ایرانی را وادار کرد که تنها با ایجاد شواهدی مناسب، موافقت خود را با توافق پیش از محاکمه اعلام کند. با این حال، قبل از آن، کی یف و تهران باید مذاکراتی را برگزار کنند. "اگر مذاکرات با ایران خاتمه یابد، ما باید به شورای ایکائو برویم."

وی تصریح کرد که لازم است نظر شورای بین المللی هواپیمایی کشوری ایکائو به دست آید تا بعداً براساس کنوانسیون شیکاگو، به دادگاه سازمان ملل مراجعه کنیم. در خاتمه، باید گفت که اوکراین و ایران برای حل مسائل از همه امکانات استفاده کرده اند.

ینین همچنین افزود که کی یف هنوز تصمیم نهایی در مورد تجدید نظر پرونده در دیوان کییفری بین المللی را اتخاذ نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان