تعداد مشترکان فیبر نوری در کردستان ۱۰۰ درصد رشد یافت

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تعداد مشترکان فیبرنوری (FTTH) این استان به ۲ هزار و ۶۵۵ مورد رسیده است که نسبت به ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۱۰۰ درصد رشد دارد.

تعداد مشترکان فیبر نوری در کردستان 100 درصد رشد یافت

آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال 92 مشترک FTTH در کردستان وجود نداشت اما طی سال‌های اخیر بیش از چهار هزار و 700 کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان VDSL نیز در استان اکنون 621 مورد است، اضافه کرد: این رقم نسبت به سال 92 که فاقد مشترک بود، 100 درصد رشد نشان می‌دهد.

VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به‌معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه ‌با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی (Cable Internet) دارد. گرچه VDSL نیز بر مبنای DSL توسعه داده شده است اما بین این فناوری و اینترنت کابلی شباهت‌هایی به‌چشم می‌خورد. براساس گفته‌های کارشناسان،VDSL  می‌تواند نسبت ‌به ADSL تا سه برابر سرعت دانلود بالاتری را فراهم کند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: خطوط اینترنت پرسرعت منصوبه استان در ابتدای دولت تدبیر و امید 52 هزار و 574 خط بود که اکنون به 168 هزار و 572 فقره افزایش یافته است.

حکمت اظهار داشت: 41 هزار و 410 خط اینترنت پرسرعت ADSL در سال 92 واگذار شده بود که امسال به 108 هزار و 927 مورد رسیده است، ضمن اینکه تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت هم از 9 مورد در سال 92 به 506 روستا در سال جاری رسیده است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم را 71.76 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم به 128 درصد افزایش یافته یعنی در مجموع نسبت به سال 92، 79 درصد رشد نشان می‌دهد.

در حال حاضر یک هزار و 601 روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از  586 هزار فقره است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان