تکذیب انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد/ هدف از انتشار اخبار کذب درباره سایت‌های هسته‌ای چیست؟

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده است. در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه‌ها، مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌ر‌ساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است...

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده است.

به گزارش «تابناک»؛ در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌ر‌ساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است.

هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده

به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده و ادعای عناصر ضد انقلاب در خارج کشور به منظور همراهی با رژیم تروریست و جنگ‌طلب صهیونیستی و در راستای فضاسازی رسانه‌ای، ایجاد ناامیدی و همراهی با فشار حداکثری شیطان بزرگ به ملت سربلند ایران اسلامی است.

یادآوری می‌شود عکس‌های انتشار یافته ماهواره‌ای نیز مربوط به این مجتمع است.

فضاسازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران از طریق منابع ناشناخته

لازم به یادآوری است که با وجود گذشت بیش از چهار روز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تجهیز مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز)، فضاسازی رسانه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» اسراییل همچنان ادامه دارد.

اولین تصویر از حادثه بامداد امروز در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز)

این فضاسازی‌ها که با تکیه بر تکنیک‌های عملیات روانی و مبتنی بر اخبار و اطلاعات غیر مستند از منابع غیر مشخص در حال انجام است، با گمانه‌زنی‌های مختلف از جمله خرابکاری، انجام عملیات ویژه، عملیات سایبری، عملیات هوایی، اصابت موشک و... بدون ارائه هیچ سندی دست کم دو هدف را پیگیری می‌کند: «ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه ایران » و «ارائه یک چهره قدرتمند از رژیم صهیونیستی».

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی اما رویکرد متفاوتی در پیش گرفتند. نتانیاهو از اظهارنظر شفاف درخصوص دخالت این رژیم در این حادثه خودداری کرد و بنی‌گانتس نیز گفت: «ایران اتمی تهدیدی برای ماست؛ اما نباید این را به هر اتفاقی مرتبط کرد.»

ایران اما تاکنون ضمن اطلاع‌رسانی شفاف پیرامون این حادثه ترجیح داده به دلایل امنیتی بیان علت آن را به آینده موکول کند. اظهارنظر خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی درباره علت این حادثه می‌تواند واجد «پیام های متفاوتی» باشد.
بدون‌شک تصمیم ایران برای موکول کردن اعلام چیستی این رخداد به آینده را باید از نقطه‌نظر زمان مورد نیاز برای تصمیم گیری های راهبردی مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

واکنش آژانس به حادثه نطنز

پس از این اتفاق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد از گزارش ها در مورد این حادثه مطلع است؛ اما انتظار نمی‌رود این حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم که این حادثه هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران نخواهد داشت.»

مجتمع غنی سازی انرژی هسته‌ای نطنز (FEP) اصلی ترین سایت غنی سازی اورانیوم و یکی از چند تأسیسات هسته‌ای ایران است که تحت بازرسی و نظارت دیده‌بان انرژی هسته‌ای سازمان ملل متحد قرار دارد.

بامداد پنجشنبه گذشته به‌ دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است و البته بسیاری از مقامات سازمان انرژی اتمی و امنیتی جمهوری اسلامی اعلام کرده اند دلایل این اتفاق شناسایی و مشخص شده و به دلایل امنیتی فعلا آن را بیان نمی کنند، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان