مواد غذایی بسته‌بندی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

بهتر است هنگام استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، بسته‌بندی آن‌ها را باز کنید و محتویات را در ظرف دیگری بریزید و در خانه نگهداری کنید. همچنین ظرف بسته‌بندی باید دور انداخته شود.

مواد غذایی بسته‌بندی را چگونه ضدعفونی کنیم؟
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: دانشگاه جان هاپکینز در زمینه نحوه استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی‌شده توصیه می‌کند بعد از شست‌وشوی دست‌ها، محتویات داخل بسته‌بندی به ظرف یا پلاستیک تمیز دیگری منتقل شود و پلاستیک یا ظرف بسته‌بندی دور انداخته شود.

همچنین توصیه شده است که می‌توان با یک دستمال تمیز آغشته به مواد ضدعفونی‌کننده، سطوح پلاستیکی یا شیشه‌ای حاوی مواد غذایی را پاک کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز توصیه‌ مشابهی دارد و گفته است برای احتیاط با یک دستمال می‌توان بسته‌بندی‌ها را پاک کرد و سپس اجازه داد در هوای آزاد خشک شوند.

براساس شواهد موجود در پایگاه صنعت بسته‌بندی غذا، به منظور رعایت احتیاط توصیه شده است هنگام استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی شده، آن‌ها را بلافاصله با آب و صابون شست‌وشو دهید یا محتویات آن را به ظرف دیگری منتقل کنید یا برای سه روز در جایی از خانه نگهداری کنید و در این مدت به آن‌ها دست نزنید.

در مستند راهنمای بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص نگهداری و آماده‌سازی مواد غذایی برای مقابله با ویروس کرونا توصیه شده است قبل از مصرف مواد غذایی بسته‌بندی‌شده آن‌ها را بشوییم و ضدعفونی کنیم.

به طور کلی، با توجه به شواهد موجود بهتر است هنگام استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، بسته‌بندی آن‌ها را باز کنید و محتویات را در ظرف دیگری بریزید و در خانه نگهداری کنید. همچنین ظرف بسته‌بندی باید دور انداخته شود. توصیه بعدی شست‌وشوی بسته‌بندی با آب و صابون یا استفاده از یک دستمال آغشته به مواد ضدعفونی‌ برای پاک کردن سطح بسته‌بندی‌ها است. باید دقت کرد گوشه‌ها، لبه‌ها و درزها به خوبی پاک شوند.

بعد از این کار می‌توان بسته‌ها را در معرض هوا قرار داد تا خشک شوند. در صورت استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، نیازی به شستن مجدد بسته‌ها با آب و صابون نیست. همچنین با توجه به این‌که شواهد علمی برای مدت‌زمان شست‌وشو یافت نشد، پیشنهاد می‌شود در صورت شست‌وشو با آب و صابون تمام سطح با این مواد آغشته و سپس کاملا آبکشی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان