سرمایه گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند

ایسنا نوشت: اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به مقایسه وضعیت بازارهای اصلی اقتصادی در ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری و مدت مشابه سال قبل پرداخته است.

سرمایه گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت سکه طرح قدیم در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، میانگین قیمت هر سکه طرح قدیم چهار میلیون و 700 هزار تومان بوده که این عدد تا پایان اردیبهشت سال جاری به شش میلیون و 500 هزار تومان رسیده که افزایشی حدودا 37 درصدی را نشان می‌دهد.

هر سکه طرح جدید نیز در دو ماهه ابتدایی سال قبل، چهار میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورده که در قیاس با مدت مشابه امسال که عدد شش میلیون و 700 هزار تومان را به ثبت رسانده، افزایشی 36 درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد از حدود 14 هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال 1398، به حدود 16 هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال 1399 رسیده که افزایشی حدودا 14 درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت یورو نیز از 16 هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال قبل به 17.4 تومان در فروردین و اردیبهشت سال جاری رسیده و افزایشی 8.8 درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند؟

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دو ماهه سال 1398، 12 میلیون تومان بوده که این عدد در پایان اردیبهشت سال جاری از مرز 16 میلیون تومان گذشته و افزایشی حدود 35 درصدی را ثبت کرده است.

اصلی‌ترین بازاری که همچنان سودی بسیار قابل توجه به سرمایه گذاران داده بازار بورس بوده است. طبق براوردهای اتاق بازرگانی، ارزش سهام معامله شده در بورس از دو ماهه ابتدایی سال 1398 تا مدت مشابه سال جاری، 690 درصد رشد کرده است. تعداد سهام معامله شده در این بازار در مقایسه میان دو سال نیز رشدی حدودا 90 درصدی را نشان می‌دهد.

محاسبات اتاق تهران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را 20 درصد و در استان تهران حدودا 24 درصد اعلام کرده است.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان