آغاز ثبت‌نام دوره معرفت رضوی دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سومین دوره آموزش های بنیادین با عنوان معرفت رضوی خبر داد.

آغاز ثبت‌نام دوره معرفت رضوی دانشجویان دانشگاه آزاد

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم از برگزاری سومین دوره آموزش های بنیادین با عنوان معرفت رضوی خبر داد و اظهار داشت: طبق  فرموده مقام معظم رهبری، معرفت دینی مقدمه عمل صالح است و می تواند با تبیین ملاک های لازم، به فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشجویان جهت دهد.

وی با بیان اینکه امروزه بسط و تقویت مبانی دینی و معرفت افزایی از مهم ترین و اساسی ترین فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه ها است، افزود: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نگاه ویژه ای به این امر اهتمام ورزیده و طرح های گوناگون معرفتی را برگزار کرده است. 

کلانتری با تاکید بر اینکه برای تحقق چنین هدف مهمی ارائه چند واحد درسی معارف اسلامی برای آن دسته از دانشجویان که نسبت به فهم عمیق مفاهیم دینی از اشتیاق بالاتری برخوردار هستند؛ کافی نیست، ادامه داد: سه سال است که دورههای تقویت مبانی دینی و معرفت افزایی در قالب های گوناگون در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

وی در همین زمینه توضیح داد: این دوره ها سعی دارد با گرد همآوری اساتید برجسته حوزوی، نخبگان دانشگاهی، تشکیلاتی و دانشجویانِ با استعداد و علاقه مند دانشگاه آزاد اسلامی از واحد های سراسر کشور، زمینه ای در درجه اول برای تقویت و عمق بخشیدن به بنیه اعتقادی دانشجویان و در درجه بعد شبکه سازی و همگرایی نیرو های انقلاب اسلامی فراهم آورد.

کلانتری افزود: برای نمونه میتوان به دورههای سراسری معرفت رضوی یک و دو، گام دوم انقلاب اسلامی، رهپویان معرفت، سفیران معرفت، معرفت عاشورایی و غیره اشاره نمود که به صورت حضوری و در دوران همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی ارائه شده است.

 

وی افزود: تابستان امسال با توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پروتکل هایی که در خصوص عدم برگزاری اجتماعات صادر شده است، متاسفانه امکان برگزاری دوره به شکل حضوری را نداریم، لذا با متناسب سازی محتوا و روش اجرا با شرایط کنونی، این دوره به شکل مجازی برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت:  ثبت نام اولیه سومین دوره سراسری معرفت رضوی در سایت https://velayat.iau.ir/ شروع شده و تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری این دوره 20 مرداد ماه تا 5 شهریورماه خواهد بود.

کلانتری درباره محتوایی این دوره نیز گفت:  محتوای آموزشی دوره به دو بخش تقسیم‌شده است؛ یک بخش مربوط به مباحث معرفتی اعم از بینش توحیدی، قرآن‌شناسی، انسان‌شناسی ، ولایت‌فقیه ، تمدن نوین اسلامی و جاهلیت مدرن در تمدن غرب است.

وی اضافه کرد: بخش دوم مختص آشنایی دانشجویان با منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحت عنوان قطب‌نما خواهد بود که به شکل زنده و یا ضبط شده صوتی و تصویری توسط استاد و سپس مباحثه علمی توسط فراگیران در فضای مجازی برگزار خواهد شد. به امید خدا در اولین فرصت بعد از بازگشت کشور به شرایط عادی، اردوی زیارتی و فرهنگی به مقصد مشهد مقدس برای منتخبین این دوره  نیز برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان