مراکز پویانمایی صبا و پژوهش‌های اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند/ استقبال کشورهای همسایه از انیمیشن‌های پیامبران تفاهمِ

تفاهم‌نامه همکاری و آغاز تولیدات مشترک انیمیشن میان رؤسای مراکز پویانمایی صبا و پژوهش‌های اسلامی قم با تأکید بر انیمیشن، آینه تمام قد پژوهش‌های اسلامی امضاء شد.

مراکز پویانمایی صبا و پژوهش‌های اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند/ استقبال کشورهای همسایه از انیمیشن‌های پیامبران تفاهمِ

به گزارشخبرگزاری تسنیم،محمدرحیم لیوانی در آیین تفاهم‌نامه همکاری و آغاز تولیدات مشترک انیمیشن میان رؤسای مراکز پویانمایی صبا و پژوهش‌های اسلامی قم،به ظرفیت بالای پویانمایی برای ساخت و نمایش مفاهیم اخلاقی، قرآنی، دینی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: تهیه‌کنندگان انیمیشن در مرکز صبا، اقبال، استقبال و تلاش بسیار خوبی برای تولید آثار قرآنی و دینی دارند. این نگاه مثبت در ریاست سازمان صداوسیما و معاون سیما نیز وجود دارد و به طور ویژه،ساخت پویانمایی با محتوای قرآنی و دینی حمایت می‌شود.

رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: برخی از تولیدات این مرکز مانند مجموعه داستان‌های پیامبران نه تنها در داخل، بلکه در کشورهای همسایه نیز مورد استقبال قرار گرفت. چرا که نهاد انسان‌ها به دنبال محتوا و داستان‌های ارزشمند و اخلاقی است. از این رو تلاش می‌کنیم که مرکز صبا در آینده نزدیک به قطب تولیدات انیمیشن پاک مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و اخلاقی تبدیل شود.

در ادامه رئیسمرکز پژوهش‌های اسلامی قم، مرکز پویانمایی صبا را یکی از بخش‌های تولیدی مهم و تأثیرگذار رسانه‌ملی در حوزه تولید انیمیشن دانست و گفت: اهمیت ساخت انیمیشن در دنیای رسانه‌ای امروز برکسی پوشیده نیست از این رو مرکز پژوهش‌های اسلامی آمادگی کامل دارد تا در بخش تحقیقات پیش از تولید پویانمایی، با مرکز صبا همکاری کاملی داشته باشد.

محمدحسین ظریفیان افزود: در دو سال اخیر به دنبال تدوین سند مفهومی سریال و یا به عبارتی تشریح ژنتیک سریال‌های تلویزیون بوده و هستیم. چرا که معتقدیم نتیجه پژوهش‌ها حتی اگر از بهترین روش‌های پژوهشی حاصل شده باشد تا به زبان رسانه تعریف و نزدیک نشود نمی‌تواند تأثیر مطلوبی روی مخاطب بگذارد از این رو باید  پژوهش‌های اسلامی را به سمت سوژه‌های تولید تلویزیونی هدایت کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نگاه رئیس سازمان صداوسیما به حوزه دین، نگاهی جدی، پیگیر و مطالبه‌گر است. امیدواریم که امضای تفاهم‌نامه میان مراکز پژوهش‌های اسلامی قم و صبا به ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات علمی و نمایشی دو طرف ختم شود.

در پایان این مراسم، رؤسای مراکز صبا و پژوهش‌های اسلامی قم از کتاب "معنویت در پویانمایی" نوشته مهدی همازاده ابیانه رونمایی کردند. این کتاب در سه فصل و 170 صفحه به برخی مباحث مهم فلسفه اسلامی، نمادپردازی در هنر تمثیل، رمزپردازی در انیمیشن، تمثیل در انیمیشن و نگاه مدرن و سنتی به هنر تمثیل و بسیاری مباحث دیگر که می‌تواند تأثیر جدی در تولید آثار انیمیشن داشته باشد، اشاره دارد.

دلیل غیبتِ "فیتیله‌ای‌ها" در تلویزیون/ محمد مسلمی: برنامه کودک مهجور شده، مدیران تلویزیون چه‌کار می‌کنند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان