حضور زائران در بقاع متبرکه برمبنای تصمیم ستاد کرونای هر استان

حضور زائران در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برمبنای تصمیمات ستاد کرونای هر استان خواهد بود.

حضور زائران در بقاع متبرکه برمبنای تصمیم ستاد کرونای هر استان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدتی است که زیارت حضوری مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه به دستور ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است. با این حال با توجه به تشدید آمار مبتلایان به کرونا، این احتمال وجود دارد که حضور و تردد زائران در اماکن مقدس با تمهیدات بیشتری انجام گیرد.

حجت‌الاسلام "محمد نوروزپور" مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار تسنیم درباره حضور زائران در اماکن مقدس و امامزادگان گفت: حضور زائران در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برمبنای تصمیمات ستاد کرونای هر استان خواهد بود.

نوروزپور با بیان اینکه دستورالعمل و بخش‌نامه‌های بهداشتی به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های هر استان ارسال شده است، تصریح کرد: برخی از بقاع متبرکه که در وضعیت سفید قرار دارند و زائران با رعایت مسائل بهداشتی می‌توانند در فضاهای روباز این اماکن مقدس حضور پیدا کرده و از فضای معنوی این اماکن مقدس بهره‌مند شوند. در اماکنی که وضعیت پایدار است، فعالیت‌هایی همچون برگزاری نماز جماعت نیز همانند سایر مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط قرمز و حساس، محدودیت‌های بیشتری نسبت به حضور زائران وجود دارد، افزود: تصمیم برای حضور زائران و میزان فعالیت در امامزاده به عهده ستاد کرونای هر استان واگذار شده است اما به هر حال، تمهیداتی صورت گرفته تا مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی در هیچ یک از امامزادگان و بقاع متبرکه تعطیل نشوند و زائران و مجاروان بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن حضور داشته باشند و با استفاده از نمایشگرها و سیستم‌های صوتی از فضای معنوی اماکن مقدسه بهره‌مند شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان