نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان شمالی شدیدتر شد

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بازرسی استانداری خراسان شمالی از آغاز نظارت‌ شدیدتر بر نحوه رعایت مسائل بهداشتی و اجرای پروتکل‌های این بخش با هدف مهار شیوع کرونا در این استان خبر داد.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان شمالی شدیدتر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، مهدی کرامتی روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در شرایط شیوع بیماری کرونا در استان و تاکید استاندار، کمیته نظارت عالی بر نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکیل شده است.
وی افزود: علیرغم ارائه پیشنهادی مبنی بر تعطیلی اصناف در ستاد استانی کرونا، نماینده عالی دولت در استان بر فعال بودن اصناف تاکید کرده و خواستار تشدید نظارتها و برخورد با متخلفان از شیوه نامه های بهداشتی شد.
وی از برگزاری دوره های آموزشی برای اتحادیه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی استان برای افزایش توان نظارتی آنان خبر داد و گفت: در همین راستا در هر یک از شهرستان های استان نیز کمیته هایی متناظر تشکیل شده است و در روزهای آینده نیز سامانه پیامکی در اختیار مردم قرار می گیرد تا تخلفات مشاهده شده در این حوزه را گزارش کنند.

کرامتی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان از پروتکل های بهداشتی، افزود: نظارت ها بر برخی از اماکن مانند تالارهای پذیرایی که محل تجمع مردم است، شدیدتر خواهد شد و در صورت عدم رعایت نکات و توصیه های بهداشتی و به مخاطره انداختن سلامت مردم، نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی اخیرا با ابراز نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا در این استان، وضعیت شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم را از نظر همه‌گیری کرونا نارنجی خوانده و گفته بود که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم؛، این شهرها به وضعیت قرمز خواهند رسید.  

دکتر سیداحمد هاشمی افزوده بود که شهرستان‌های اسفراین، گرمه و راز و جرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند و از میان هشت شهرستان استان تنها مانه و سملقان در وضعیت سفید کرونایی قرار دارد.

وی گفته بود که در 2 هفته گذشته و از ابتدای تیرماه آمار مبتلایان بستری‌شده کرونا در استان به بیش از 2 برابر رسیده و همچنین تعداد نمونه‌های مثبت کرونا نیز 60 درصد افزایش داشته است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز اخیر تا وضعیت هشدار کرونا نیز پیش رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان