شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال گرسنه کردن مردم لبنان است

تهران-ایرنا- تهران-ایرنا- شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان، آمریکا را مسئول اصلی مشکلات اقتصادی لبنان دانست و گفت که این کشور در راستای منافع اسرائیل، عملیات گرسنه کردن لبنانی ها را در پیش گرفته است.

شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال گرسنه کردن مردم لبنان است

شیخ نعیم قاسم روز سه شنبه در مصاحبه با تارنمای خبری "العهد" لبنان در چهاردهمین سالگرد جنگ 33روزه اسرائیل علیه این کشور در سال2006 با اشاره به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران در کنار مقاومت،‌ گفت: او یکی از افرادی بود که مستقیما در اتاق عملیات مرکزی حضور داشت تا در برخی برنامه‌های نظامی برای مقابله با دشمن و شرایط اضطراری راهنمایی کند و نظر بدهد.

وی در خصوص سیاست‌های آمریکا در قبال لبنان نیز تاکید کرد: عملیات گرسنه کردن که مردم لبنان در معرض آن قرار دارند، از سوی آمریکا و متحدانش برای تحقق سیاست‌هایشان بر لبنان مدیریت می‌شود که تنها برای تحقق اهداف اسرائیل جهت تحت فشار قرار دادن لبنان است. یعنی ادامه مقاومت خاری به چشم اسرائیل است و خطری برایش به شمار می‌رود و این رژیم از آمریکا خواسته که مقاومت را نابود کند. 

قاسم در ادامه گفت: همه در لبنان می‌دانند که مسئول مشکلات مربوط به دلار و مشکلات اقتصادی در درجه اول آمریکاست که به سبب سیاست‌هایش برای جلوگیری از ورود دلار به لبنان پیش آمده است. آمریکا تلاش می‌کند صندوق بین‌المللی پول را تحت فشار قرار دهد و در تصمیماتش دخالت کند تا کمک‌های لازم را به لبنان انجام ندهد. 

معاون دبیرکل حزب‌الله در واکنش به سخنان دورتی شیا سفیر آمریکا در لبنان نیز صحبت‌های او را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد که این سخنان به این دلیل است که همه تبلیغات رسانه‌ای آمریکایی برای این است که حزب‌الله را مسئول همه شکست‌ها بدانند.

وی در ادامه گفت:  اگر حزب‌الله به دنبال حفظ استقلال لبنان است،‌ کسانی هستند که به دنبال این موضوع نیستند. ما افتخار می‌کنیم که سهمی در استقلال لبنان داشته باشیم. اگر حزب‌الله می‌خواهد که لبنان تسلیم نشود و به طرح اسرائیلی محلق نشود و می‌تواند دیگران را در این زمینه قانع و با طرف‌هایی همکاری می‌کند که آن‌ها هم نمی‌خواهند زیر چتر اسرائیل بروند،‌ این افتخاری برای لبنان است.

شیخ قاسم تاکید کرد: اگر حزب‌الله حافظ ارتش، مردم و مقامت است و بسیاری از سران سیاسی و مردم لبنان آن را تایید می‌کند تا از لبنان در برابر خطر اسرائیل حمایت کند،‌ ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.

سفیر آمریکا چندی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سعودی "الحدث" مدعی شد که "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان ثبات این کشور را تهدید می‌کند و حزب‌الله مانع حل بحران اقتصادی در این کشور است.

وی همچنین تهدید کرده که تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل طوائف و جریانات لبنانی همپیمان و حامی حزب‌الله نیز بشود.

شیا گفته بود که واشنگتن از دولتی که در آن حزب الله حضور نداشته باشد، حمایت می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان