جشنواره مد و لباس عاشورا با رویکردی تازه برگزار می‌شود

جشنواره مد و لباس عاشورا، از ۲۶ تا ۳۰ مرداد امسال در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. فراخوان این جشنواره، ۲۱ تیر منتشر می‌شود که شامل دو بخش رقابتی و برگزیده آثار خواهد بود.

جشنواره مد و لباس عاشورا با رویکردی تازه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی، امروز (دوشنبه 17 تیر) برگزار شد.

مرضیه شفاپور، دبیر کار گروه مد و لباس، در این نشست خبری گفت: «سعی کردیم رویکردهای جدیدی را برای مبحث محرم و عاشورا داشته باشیم. از این رویکردهای نو می‌توان استفاده از مد و لباس و رباتیک نام برد. همچنین برنامه و ورکشاپ‌های نویی هستند که اگر هم‌وطنان مراجعه کنند، خواهند دید که بسیار متفاوت از سال‌های دیگر برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «یک فاکتور مهم برای ما در واگذاری کار به بخش خصوصی، جوان‌مداری است. جوان، دانشجو و نو فکر بودن اشخاص برای ما بسیار مهم است.»

دبیر کار گروه مد و لباس افزود: «هر اتفاقی که قرار است در فضای فیزیکی بیفتد، اگر لازم شود که مجازی برگزار شود، ممکن خواهد بود و زیرساخت آن فراهم شده و تمام این اقدامات با ستاد ملی کرونا هماهنگ است.»

شفاپور گفت: «هر کسی که در چهارچوب قانون به کار مد می‌پردازد، جزو ارباب رجوع ما محسوب می‌شود. ما در نظر نداشتیم که این رویداد را دولتی برگزار کنیم. بنابراین، درِ دبیرخانه مد و لباس را برای تمام کسانی که اهل فن هستند، باز است.»

او ادامه داد: «از 26 تا 30 مرداد، این جشنواره در فرهنگسرای نیاوران برگزار و فراخوان آن نیز از 21 تیر ارائه خواهد شد. این جشنواره در چند بخش برگزار می‌شود. یک بخش آن رقابتی خواهد بود، زیرا که مصریم شرکت‌کنندگان بهترین آثارشان را عرضه کنند. بخش دیگر، نمایش آثار برگزیده‌ای است که متفاوت از آنچه که در قبل دیده شده بود، برگزار خواهد شد.»

شفاپور در پایان تاکید کرد: «تم خاصی را برای طراحی تولیدکنندگان در نظر نگرفتیم، زیرا معتقدیم که شرکت‌کنندگان و خلاقیت آن‌ها را محدود می‌کند. اما بطور کلی، رنگ‌های مشکی و سرخ، الگوی تاریخی و فرهنگی محرم تلقی می‌شوند که عمده تولیدات را شامل خواهند شد.»

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان