انفجار خودرو در شهر مرزی سوریه و ترکیه ۴ کشته برجا گذاشت

تهران-ایرنا- منابع محلی سوری سه‌شنبه شب گزارش دادند که انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر مرزی تل ابیض در شمال سوریه و مرز ترکیه، چهار نفر کشته شدند.

انفجار خودرو در شهر مرزی سوریه و ترکیه 4 کشته برجا گذاشت

شبکه خبری الجزیره، بدون اشاره به شمار زخمی‌های این انفجار، اعلام کرد که این انفجار در شهر "تل أبیض" در استان الرقه در شمال سوریه و نزدیک مرز با ترکیه رخ داده است.

شهر تل ابیض هم اکنون در محدوده منطقه چشمه صلح در تصرف گروه های تروریستی مسلح طرفدار ترکیه قرار دارد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

ترکیه  25 مهرماه 98 برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش‌بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب‌نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس 5 روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه 10 بندی میان روسیه و ترکیه  که 30 مهرماه 98 در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه منعقد شد، نیروهای دموکراتیک سوریه شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.

چشمه صلح سومین عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به شمار می‌رود، ارتش آنکارا از سال ٢٠١6 به این طرف نیز در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان