شمار افراد گرسنه در زمین از یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت

موسسه آلمانی: با توجه به بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تعداد افراد گرسنه در سراسر جهان طی ماه های آینده از یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

شمار افراد گرسنه در زمین از یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت

به گزارش اسپوتنیک، موسسه آلمانی Welthungerhilfe اعلام کرد: با توجه به بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تعداد افراد گرسنه در سراسر جهان طی ماه های آینده از یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

اول از همه، کشورهایی با اقتصادهای در حال توسعه و گذار تحت تأثیر قرار می گیرند. این امر به دلیل محدودیت در حمل و نقل و تجارت است که باعث می شود تا فقر در این کشورها افزایش یابد.

به گفته رئیس این موسسه، همه گیری کرونا اکنون در نیمکره جنوبی زمین رخ می دهد. بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده اند، اقتصاد رو به زوال می رود، قیمت مواد غذایی رو به افزایش است و سیستم مراقبت های بهداشتی نمی تواند با این حجم زیاد از بیماران کنار بیاید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر افزایش تعداد افراد گرسنه تأثیر بگذارد، تغییر آب و هوا است که باعث مشکلات در تولید محصول، خشکسالی، باران شدید و سایر بلایای طبیعی می شود.

طبق اعلام این سازمان، در حال حاضر حدود 822 میلیون نفر یا 11 درصد از جمعیت جهان در وضعیت گرسنگی بسر می برند. همچنین در 47 کشور جهان، وضعیت کمبود محصولات غذایی جدی، بسیار جدی و فاجعه بار ارزیابی می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان