مولدسازی دارایی های آموزش و پرورش استان تهران برای تسریع در مدرسه سازی

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش و طراحی سازوکارهایی در راستای نهضت مدرسه سازی و بهره گیری از ظرفیت مدیریت شهری در دستورکار قرار دارد.

مولدسازی دارایی های آموزش و پرورش استان تهران برای تسریع در مدرسه سازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: تحول در ابعاد مختلف کشور نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، باید با نگاه جامع شاهد تعالی نظام آموزش پرورش در سطوح پایه و عالی باشیم.

وی ادامه داد: تحول و تکامل کشور در گرو نوع نگاه به آموزش و پرورش است در این زمینه استان تهران با توجه به شرایط خاص و افزایش تعداد دانش آموزان در هر سال نیازمند توجه جدی در ابعاد مختلف نظیر نیروی انسانی و نهضت مدرسه سازی است.

استاندار تهران با توجه به ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان، گفت: تحقیق، پژوهش و شناسایی خلاقیت در میان دانش آموزان ضروریست، اگر استعداد دانش آموزان در یک رشته شناخته و پرورش پیدا کند، می تواند در آینده برای حل معضلات کشور اثربخش باشد.

محسنی بندپی اضافه کرد: با ترویج کار به صورت گروهی می توانیم به سمت اقدام و عمل حرکت کنیم.

 وی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان تهران نیز گفت: 200 نفر از هموطنان بر اثر کرونا در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.

محسنی بندپی افزود: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شرایطی فراهم کنیم تا ضمن عبور از پیک ویروس کرونا بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموزان نخبه برای تحرک بخش صنعت و تولید

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: واحدهای تولیدی می توانند از مشاوران جوان نخبه برای پیشبرد تولیدات استفاده کنند و در این زمینه استان به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود.

شکراله حسن بیگی با بیان اینکه  شورای آموزش و پرورش به منزله پارلمان فرهنگی است، افزود: هزینه برای آموزش و پرورش توسط بخش دولتی و خصوصی نوعی سرمایه گذاری درازمدت است اگر به آنها بها دهیم آینده کشور از حیث علمی و اخلاقی افزایش می یابد و قطعا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اداری استان در این مسیر باید به آموزش و پرورش کمک کنند، ضمن اینکه نهادینه کردن علم‌آموزی اهمیت زیادی دارد و باید اقدامات فرهنگی برای تعمیق این مفهوم صورت گیرد.

حسن بیگی با بیان اینکه پنج هزارو ٦٥٠ دانش آموز سمپاد (استعداد درخشان) در استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت و فنی حرفه ای استان تهران منعقد شود تا مشخص چه تعداد از این افراد می خواهند وارد صحنه شوند تا فرمانداران را ملزم کنیم که در این مسیر همراهی لازم را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان