آتش سوزی در کوه‌های جم کنترل شده است

بوشهر- ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آتش سوزی در اراضی مراتع بهارستان از توابع شهرستان جم ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه آغاز و در زمان حاضر با حضور ماموران یگان حفاظت کنترل شده است.

آتش سوزی در کوه‌های جم کنترل شده است

غلامرضا منتظری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بررسی اولیه مشخص شد آتش سوزی به دلیل شرایط جوی هوا و وزش باد به سرعت به سمت شرق و ارتفاعات سخت گذر گسترش پیدا کرد.

وی بیان کرد: همچنین  پوشش خوب علوفه ایی خشک منطقه که پوشیده از گون و بهمن بود سرعت آتش را افزایش داده و نیاز به کمک بیشتر پیدا شد.

منتظری یادآورشد: برای خاموش کردن آتش با هماهنگی فرماندار جم، نیروهای آتش نشانی شهر بهارستان، هلال احمر، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، محیط زیست و نیروهای مردمی، بسیج و سپاه در منطقه حضور یافتند.

وی ادامه داد: افزون براین نیروهای کمکی سایر شهرستان‌های همجوار نیز برای پشتیانی و اعزام به منطقه کوهستانی در حال ساماندهی هستند.

منتظری گفت: هرچند در زمان حاضر آتش سوزی در کوه‌های جم کنترل شده اما تلاش برای خاموش کردن کامل آتش ادامه دارد و امید می‌رود تا ساعت‌های آینده به طور کامل آتش سوزی مهار شود.

از ابتدای امسال تاکنون بر اثر وقوع 40 مورد آتش‌سوزی 2 هزارو 200 هکتار از عرصه‌های ملی استان بوشهر خسارت دیده‌است‌.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان