خرسندی خبر داد: ۵ هزار دانشجوی بی بضاعت دانشگاه امیرکبیر بورس می‌گیرند/ قرنطینه ۲ دانشجوی خوابگاهی مشکوک به کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گعت: صندوق نیکوکاری دانشگاه ظرفیت آن را دارد که در سال به ۵ هزار نفر بورس تحصیلی ارائه دهد. این بورس برای حمایت از هزینه های زندگی و دانشگاهی دانشجویان مستعد در نظر گرفته شده است.

خرسندی خبر داد: 5 هزار دانشجوی بی بضاعت دانشگاه امیرکبیر بورس می‌گیرند/ قرنطینه 2 دانشجوی خوابگاهی مشکوک به کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیاوش خرسندی در نشست خبری که ظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد درباره تعداد دانشجویان مبتلا به کرونا اظهار داشت: ما از دو طریق آمار مربوط به کرونا را پیگیری کردیم. نخست از طریق اطلاع رسانی دانشکده ها و دیگری از طریق ایمیل و شماره تلفن هایی که اعلام کردیم. همچنین از طریق کانال های فضای مجازی یک نظرسنجی از آخرین وضعیت سلامت دانشجویان داشتیم.

وی افزود: البته آماری که تاکنون اعلام شده خیلی قابل اتکا نیست چرا که برخی از اعلام این موضوع امتناع می کنند.

خرسندی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه 280 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه های دانشگاه ساکن شده اند، تصریح کرد:  در هفته گذشته دو مورد مشکوک به کرونا گزارش شد که در حال حاضر این دو دانشجو تست کرونا داده و به قرنطینه رفته اند. البته هنوز جواب تست آماده نشده است.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: امیدواریم شرایط به گونه ای نشود که مجبور شویم خوابگاه ها را مجدد تخلیه کنیم چرا که دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ادامه کار درخواست حضور در دانشگاه را دارند و تمام تلاش ما این است که محیط ایمنی را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های دانشگاه به روی دانشجویان باز است و آنها می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها در آزمایشگاه حضور یابند. خوشبختانه در حال حاضر شرایط بحرانی و حاد نیست و وجود چند مورد مشکوک در دانشگاه طبیعی است.

خرسندی تأکید کرد: از آنجایی که ما نمی توانیم پذیرای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه باشیم دوره های 10 روزه ای در نظر گرفته ایم تا دانشجویان بتوانند در این بازه زمانی در دانشگاه حضور یافته و با استاد خود ارتباط برقرار کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر درباره نحوه پذیرش دانشجویان جدیدالورود در ترم آینده گفت: در این رابطه تاکنون چندین جلسه در هیئت رئیسه تشکیل شده و نظرات متفاوتی وجود دارد. با توجه به شرایط کنونی، سناریوی برگزاری ترم به صورت حضوری به صلاح نیست و سناریوی آموزش مجازی و حضوری در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی در ادامه یکی از اقدامات دانشگاه در زمان شیوع کرونا را راه اندازی صندوق نیکوکاری عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه این صندوق 100 میلیون تومان است که این اعتبار از طریق صندوق های غیردولتی دانشگاه تجمیع شده است و انتظار داریم اعتبار صندوق نیکوکاری دانشگاه تا هزار برابر افزایش یابد.

خرسندی تأکید کرد: بنا داریم با استفاده از منابع این صندوق هزار بورس تحصیلی به دانشجویان مستعد دانشگاه ارائه دهیم که اغلب این دانشجویان از مناطق محروم و بی بضاعت هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه امیر کبیر با اشاره به اینکه از خیرین و فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر درخواست می کنیم به این صندوق کمک کنند، اظهار داشت: این صندوق ظرفیت آن را دارد که در سال به 5 هزار نفر بورس تحصیلی ارائه دهد. این بورس برای حمایت از هزینه های زندگی و دانشگاهی دانشجویان مستعد در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه ما در سال 98، هشت میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان ارائه دادیم، خاطرنشان کرد: حمایتی که از طریق صندوق نیکوکاری از دانشجویان می شود حمایت های بلاعوض است تا دانشجویان بدون دغدغه به فعالیت های پژوهشی خود بپردازند.

خرسندی درباره وضعیت مسکن دانشجویان متأهل گفت: ما به این دانشجویان یارانه  نقدی ارائه می دهیم و در دانشگاه 74 واحد مسکن متأهلی داریم که با توجه به افزایش جدی هزینه مسکن این انتظار می رود که از صندوق نیکوکاری حمایت قوی تری صورت گیرد. یکی از برنامه های دانشگاه در خصوص خوابگاه متأهلین این است که بتوانیم از طریق اعتبار صندوق نیکوکاری مجتمعی را برای این دانشجویان رهن کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در ادامه با اشاره به طرح مشاوره تحصیلی دانشجویان دو ترم مشروطی گفت: در حال حاضر  طرح مشاوره تحصیلی دانشجویانی را در دستور کار قرار دادیم که دو ترم مشروط شده اند که بر این اساس 200 دانشجو در مرکز مشاوره تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با بیان این مطلب که اقدامات دانشگاه امیر کبیر در دوران شیوع کرونا به سه بخش عمرانی، ستادی و دانشجویی تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه عمرانی در تکمیل مجتمع ورزشی جدید دانشگاه پیشرفت 90 درصدی داشتیم و نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبارات جدید جذب کردیم.

خرسندی با اشاره به تعمیرات خوابگاه ناجیان یک و دو، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما تعمیرات این دو خوابگاه بود که حدود یک و نیم میلیارد تومان برای آن هزینه شد. همچنین برای رختکن جدید زمین فوتبال دانشگاه موافقت نامه های لازم گرفته شد و هزینه ای حدود 300 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یک پیشخوان متمرکز برای خدمات دانشجویی در نظر گرفته ایم که عملیات ساخت آن پس از اتمام تعمیرات خوابگاه ناجیان آغاز خواهد شد. از طرف دیگر در بخش بهداشت، دو دستگاه یونیت دندانپزشکی در نظر گرفته شده که هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان داشته است.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تأکید کرد: در حوزه اقدامات ستادی همه بخش های دانشگاه از طریق ایمیل، تلفن و میز خدمت دانشگاه در دسترس بودند و خدمت رسانی کردند. همچنین اخیراً پلیس سلامت را در ارتباط با موضوع کرونا راه اندازی کردیم تا با بررسی های لازم اگر بخشی از دانشگاه از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی داشت، اقدامات لازم صورت گیرد.

خرسندی با بیان این مطلب که در این مدت نزدیک به 300 پرونده فردی و هزار پرونده جمعی در حوزه مشکلات آموزشی دانشجویان در کمیسیون موارد خاص، پیگیری شد، تصریح کرد: در این مدت 400 میلیون تومان توسط کارکنان، اساتید و دانشجویان برای افراد آسیب دیده از کرونا، جمع آوری شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان