تیرانداز المپیکی که از بیماران کرونایی پرستاری می‌کند

جواد فروغی تیرانداز المپیکی ایران که به شغل پرستاری هم مشغول است، از شرایطش در این روزهای کرونایی می‌گوید.

تیرانداز المپیکی که از بیماران کرونایی پرستاری می‌کند

مهری رنجبر: کرونا تنها اردوها و تمرینات المپیکی ها را تعطیل نکرده و حتی  مشغله بعضی ازالمپیکی ها را بیشتر کرده است. آنهایی که جزیی از کادر درمان هستند. جواد فروغی تیر انداز المپیکی یکی از آنها است. او  این روزها هم برای المپیک توکیو تمرین می کند و هم با عشق از بیماران کرونایی پرستاری. بدون اینکه خم به ابرو بیاورد.

*شغل شما تاثیری در فعالیت ورزشی شما ندارد؟
من شب ها  شیفت دارم ، این چندسال عادت کرده ام که از تمرین به شیفت هایم بروم ،من حتی شب های مسابقه هم در بیمارستان بوده ام،انگیزه‌ام دلیل بزرگی است،چرا که عاشق تیراندازی هستم.

* شیفت ها تاثیری تمرکز شما را در تمرین کم نمی کند؟
شیفت شب خواه نا خواه تمرکز و دقت را پایین می آورد و روی آدم تاثیر می گذارد ، حتی می گویند زمان هایی که کم خوابیدین کارهای با دقت انجام ندهید اما من در این چندسال به  این وضع عادت کرده ام و سختی و مشکلات را به خاطر تیر اندازی تحمل می کنم.

*نمی ترسید از اینکه  کرونا بگیرید ؟
من خودم از بیماران کرونایی مراقبت می کنم واگر ما 3 بیمار کرونایی داشته باشیم خودم مسئولیت آن هارا بر عهده می گیرم ،چرا که می گویم حداقل یک نفر از بین کادر درمان مبتلا شود بهتر است تا همه ی آنها. حتی با اینکه بچه کوچک دارم اما خودم بیماران کرونایی را تحویل می گیرم.

حتی شب های مسابقه هم در بیمارستان بوده ام،انگیزه‌ام دلیل بزرگی است،چرا که عاشق تیراندازی هستم

*بیماران کرونایی می دانند شما تیر انداز المپیکی هستید؟
بله،بعضی ها میشناسند و بعضی ها فکر می کنند جواد فروغی قاری قرآن هستم که وقتی می پرسند می گویم نه. گاهی همکاران مرا  معرفی می کنند.

*اینکه یک قهرمان پرستار بیماراست، در روحیه ی بیماران تاثیر مثبت دارد؟
بله،تاثیر خیلی  زیادی در روحیه ی بیماران می گذارد و باز خورد جالبی  هم دارد ، البته  این قضیه برای خود هم  خیلی  شیرین است.

*شما  بعد از بیمارستان به تمرین می روید،برای هم بقیه تیراندازان خطرناک نیست؟
تیر اندازی رشته ی کاملا فردی است و موقع تمرین من با بقیه تیراندازان  حدود یک متر فاصله دارم و از طرفی من به شخصه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی به تمرین می روم.

*تمرینات شما در سایت آزادی  دو روز در هفته است،از این شرایط راضی هستین؟
با این که زمان زیادی تا شروع المپیک داریم ، تمرینات میتواند کافی باشد،تمرینات متمرکز ما دو روز در هفته است و بقیه  روزها به صورت غیر حضوری و خشک در خانه  تمرین می کنیم.

*شرایط تمرین در قرنطینه خانگی  چطوربود؟
من در خانه از دستگاه شبیه ساز استفاده نمی کردم ،تمرینات من با سیبل دست ساز بود و فقط خشک کار نمی کردم.

*تمرین خشک برا ی هر تیر اندازی حتی در بهترین سطح لازم و ضروری است؟ 
تمرین خشک، چه با دستگاه شبیه ساز و چه بدون آن ، تا حدی میتواند مفید باشد و اگر از حد خودش بگذرد مثل نمک غذا، آزار دهنده و چه بسا مضر است. تمرینات متمرکز از آنجا که با حضور مربی انجام می شود و تیرانداز خروجی تمریناتش را به صورت امتیاز می بیند تحلیل بهتر و منطقی تری میتواند داشته باشد ، از طرفی حضور مربی  تمرینات را منظم تر و منجسم تر می کند.

*اگر وضعیت کرونا در ایران تغییری نکند ،همین تمرینات برای المپیک 2020 کافی است؟
اگر دقیقا به همین منوال پیش برود، قطعا برای المپیک و رقابت با  تیراندازان  جهانی کافی نیست. ولی خود مربیان و کادر فنی به این مسئله آگاه هستند که حتی با وجود شرایط و بحرانی که کرونا به وجود آورده، رشته ما و بصورت عام تیراندازی در همه رشته ها هیچ منع و محدودیتی برای ادامه تمرینات نداشته و نخواهد داشت. چون تیراندازها نه تماسی با هم دارند و نه وسایل مشترکی دارند. از این رو در هر شرایطی میتوانند تمرینات خودشان را بصورت متمرکز داشته باشند. البته در این بین باید شرایط دیگر مثل خوابگاه، رستوران و رفت و آمد ورزشکارها را بر پایه اصول بهداشتی برنامه ریزی کرد تا مشکلات به حداقل برسد.

256 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان