با متخلفان تورهای غیر مجاز و بدون مجوز برخورد جدی می کنیم

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیر مجاز خبر داد.

با متخلفان تورهای غیر مجاز و بدون مجوز برخورد جدی می کنیم

️مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی ،در تکمیل این خبر گفت: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در  نقاط پر تردد و مرکز شهر، از عواقب سفر با تورهای غیر مجاز  به مردم اطلاع رسانی انجام شد.

️سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان خاطر نشان کرد : در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می‌کنند که اغلب آنها تورهایی هستند که به‌صورت غیرمجاز اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد :متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا از طریق شبکه های مجازی نیز به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان  و به  چرخه صنعت گردشگری ضربه می زند.

 ️مرزبان همچنین به اطلاع رسانی در این مورد هم اشاره کرد و گفت: هشدار برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیر مجاز و فاقد مجوز به عموم مردم داده شد.

️وی عنوان کرد: در خصوص اطلاع رسانی به مردم از طریق صداو ‌سیمای استان نیز  در نظر داریم این موضوع به آگاهی عموم مردم رسیده شود.

مرزبان با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می شود اظهار کرد:  هیأتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستانها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و  جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز است.

️مرزبان گفت: فعالیت تورهای غیر مجاز در منطقه می تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت ها ساماندهی و از فعالیت های غیر مجاز جلوگیری شود.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان  بیان نمود: استان‌مرکزی دارای 80 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند  و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری که مجوز ارائه تور دریافت کرده اند باید به حوزه تورگردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم شود.
او در ادامه تصریح کرد: برخی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می کنند که تنها منافع خود را در نظر می گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند.

مرزبان با بیان اینکه تور گردانی یک کار تخصصی است متذکر شد : افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند باید آموزش های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره 6ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد.

مرزبان افزود: در صورتی که هم استانی ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتما تخلفات صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: آژانس‌های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت های انجام شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می‌شود، توسط آژانس‌های غیرمجاز است  و متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها رابه مردم بشناسانیم.
 
 در استان‌مرکزی 59  دفتر خدمات مسافرتی و 17  هتل  و 2 هتل آپارتمان مجاز به مسافرین و گردشگران خدمات رسانی می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان