میدان جدید میوه وتره بار بندرعباس ۲۱ تیرماه آغاز بکارمی‌کند

بندرعباس- ایرنا- فرماندار بندرعباس گفت: با موافقت استاندار هرمزگان از روز شنبه هفته آینده ۲۱ تیرماه میدان جدید میوه وتره بار این شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

میدان جدید میوه وتره بار بندرعباس 21 تیرماه آغاز بکارمی‌کند

عزیزالله کناری روز چهارشنبه در این خصوص افزود: از سحرگاه شنبه تمامی غرفه داران میدان میوه وتره جدید و قدیم بندرعباس نیز کار خود را در میدان جدید شروع خواهندکرد.
وی بیان داشت: هرچند که دستور هفته گذشته استاندار مبنی بر راه اندازی یک هفته ای میدان میوه جدید به اندازه یک ماه فرآیند آماده سازی و انتقال میدان را جلو انداخت اما باتوجه به تلاش‌های شبانه روزی تمامی دست اندرکاران بخش کوچکی از فرآیند آماده سازی و انتقال در موعد مقرر محقق نشد.
فرماندار بندرعباس اظهارداشت: به منظور کمک به تمامی دست اندرکاران و ذینفعان میدان جدید تره بار و جهت فراهم سازی شرایط مناسب تر و بهره برداری بهتر از این میدان، استاندار  با درخواست فرصت چند روزه فرمانداری موافقت کرد و مقرر شد از امروز (سه شنبه) فرایند تحویل وتحول غرفه ها در میدان جدید و قدیم بین شهرداری و غرفه داران میدان قدیم انجام شود.
کناری اضافه کرد: درسه روز آینده نیز (روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری) فرآیند آماده سازی غرفه ها توسط غرفه داران در میدان جدید صورت می‌گیرد.
وی گفت: میدان میوه و تره بار قدیم بندرعباس نیز از روز عصر پنجشنبه هفته جاری برای همیشه تعطیل خواهدشد.
فرماندار بندرعباس یادآورشد: به منظور فراهم سازی زمینه انتقال بهتر میدان قدیم به محل جدید با استاندار هرمزگان مذاکره و فرصت چهار روزه اخذ شد. 
کناری در پایان از همه عوامل موثر و ذینفعان، شهردار و مجری میدان تره بار بندرعباس خواست که از فرصت پیش آمده که تحت هیچ عنوان قابل تمدید و تغییر نخواهد بود، نهایت استفاده را برده و نسبت به انجام فرآیندهای مربوطه اقدام نمایند.
ابتدا قرار بود میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس در سال 95 به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این اتفاق رخ نداد، سپس بنا شد تا پایان سال 97 آماده بهره‌برداری شود.
بار دیگر وعده بهره‌برداری از این پروژه را برای هفته دولت دادند که سررسید نشد و آبان ماه سال 98 به عنوان زمان بهره‌برداری اعلام شد و در نهایت در لیست طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال گذشته هم قرار نگرفت و در سالجاری نیز چندین مرتبه وعده افتتاح یافت که در نهایت به 21تیرماه موکول شد.
این میدان که از آن به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور یاد می‌شود 25 هکتار مساحت داشته و در زمان بهره‌برداری 92 غرفه عرضه میوه و 12 غرفه فروش سبزی است.
 به گفته فرماندار بندرعباس، بهره‌برداری از این میدان که احداث آن از 10 سال قبل آغاز شده علاوه بر افزایش سه برابری تعداد غرفه‌ها، مشکل ترافیکی در ورودی شرقی شهر بندرعباس را هم برطرف می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان