خوانده می‌شوید

به نظر شما سرمایه گذاری در کدام بازار بیشترین سود را دارد؛ بورس یا دلار؟

مردم این روزها برای سرمایه گذاری به دنبال بازارهای مختلف هستند؛ از بورس تا دلار، گزینه های مختلفی پیش روی مردمی است که شاید در نگاه کلان، تنها به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود هستند تا سود لحظه ای و یکباره.

به نظر شما سرمایه گذاری در کدام بازار بیشترین سود را دارد؟ بورس، ارز، طلا، سکه یا مسکن؟

مردم این روز‌ها برای سرمایه گذاری به دنبال بازار‌های مختلف هستند؛ از بورس تا دلار، گزینه‌های مختلفی پیش روی مردمی است که شاید در نگاه کلان، تنها به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود هستند تا سود لحظه‌ای و یکباره.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، اگر به روند سه ماه و چند هفته اخیر در سال جاری نگاهی کلی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که سود سرمایه گذاری در بورس از ابتدای سال 99 تا به امروز، به حدود 240 درصد می‌رسد. حتی برخی بورس بازان از سود 300 درصدی در سه ماهه ابتدایی سال خبر می‌دهند، ولی در بازار رقیب، یعنی بازار ارز، روند شاخص ارزی، نشان از رشد حدود 48 درصدی دارد؛ یعنی نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در بازار امروز نسبت به آخرین روز کاری سال 98، حدود 48 درصد گران‌تر شده است.

همچنین در بازار‌های دیگر نظیر طلا، سکه، مسکن، خودرو و یا حتی سپرده بانکی، افراد با دیدگاه‌های مختلفی سرمایه گذاری کرده‌اند و به نظر خودشان، سود خوبی به دست آورده اند.

حال در این میان چند سؤال مهم مطرح است؛

* اگر شما مخاطب گرامی، سال گذشته در یکی از بازار‌های اشاره شده، سرمایه گذاری کرده‌اید، آیا سود هدفی که داشته‌اید، به دست آورده‌اید؟ از انتخاب خود برای سرمایه گذاری راضی هستید؟ مثلاً در سال 98 سهام شرکت‌هایی که در بورس، خرید کرده‌اید، چه میزان سود برایتان داشته اند و یا اگر در بازار ارز، مسکن، طلا، سکه و یا خودرو، سرمایه گذاری داشته‌اید، چند درصد سود داشته‌اید؟

* آیا در سال جاری نیز به همان روند گذشته، سرمایه گذاری خود را ادامه داده یا بازار هدف را تغییر داده‌اید؟ اگر از بازار ارز به بازار سرمایه ورود کرده‌اید، چه تجربه‌ای دارید؟ دلیل این تصمیم چیست و چه توصیه‌ای می کنید؟

* در گام بعدی، پیش بینی شما از بازاری که در حال حاضر سرمایه گذاری کرده‌اید، چیست؟ اگر در بورس هستید، چه چشم اندازی برای سهامداری در این بازار متصور هستید؟ ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه چیست؟

* اگر در بازار ارز و خرید و فروش دلار، مشغول هستید، چه قیمت‌هایی برای انواع ارز به ویژه دلار و یورو پیش بینی می‌کنید؟ ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز چیست؟

* به نظر شما مزیت بازار‌های مختلف (بورس، ارز، طلا و سکه، مسکن، خودرو و ...) چیست و سرمایه گذاری در این بازار‌ها چه ریسک‌هایی دارد؟

به عنوان سوال پایانی، چه دلایلی باعث شد تا بازدهی بازار سرمایه در سال جاری تا به امروز به بیش از 200 درصد برسد؟ بازار‌های موازی نظیر ارز، طلا، سکه و بورس چه تاثیری بر یکدیگر دارند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان