گرد و خاک استان مرکزی را فرا می‌گیرد

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: گرد و خاک نقاط مختلف این استان را از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده فرا می‌گیرد.

گرد و خاک استان مرکزی را فرا می‌گیرد

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت با افزایش سرعت بادهای شرقی در مناطق مرکزی کشور، احتمال انتقال گرد و خاک به استان مرکزی دور از انتظار نیست و کیفیت هوا نامطلوب می‌شود.

وی بیان کرد: وضعیت کلی هوای استان مرکزی تا پایان هفته جاری، به صورت افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر و ساعاتی از شب، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا نیز در نقاط مختلف این استان در این مدت 2 تا چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند و پس از آن تا اواسط هفته آینده دمای هوا در استان روند کاهشی دارد.

مرادی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای 35 و 9 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 14 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال 1327 در مرکز شهر اراک احداث شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال 1374  به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال 1386  نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان