معاون استاندار قزوین

مسؤولیت اجتماعی دستفروشان قزوین از صاحبان اماکن تجاری بیشتر است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مسؤولیت اجتماعی برخی از دستفروشان در حوزه رعایت مسائل بهداشتی مقابله با کرونا از صاحبان اماکن تجاری و اصناف بیشتر است.

مسؤولیت اجتماعی دستفروشان قزوین از صاحبان اماکن تجاری بیشتر است

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین، افزود: مواردی بوده که دستفروش کنار خیابان ماسک زده و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک جلوگیری کرده است، اما برخی از واحدهای تجاری برای اینکه مشتریان خود را از دست ندهند هیچ تذکری به مشتریان برای استفاده از ماسک نمی‌دهند.

وی به مسؤولیت اجتماعی برخی از دستفروشان در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی و اجتماعی حد و مرز نمی‌شناسد و رعایت برخی مسائل بهداشتی در خصوص بیماری کرونا از سوی اقشار ضعیف جامعه باعث شده تا در این رابطه فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.

حبیبی بر اهمیت کار فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: بدون اینکه دولت هزینه‌ای بکند، 80 درصد مردم قزوین در ایام کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کردند که نمونه بارز آن روز طبیعت بود.

این مسؤول بیان داشت: بیش از 95 درصد اصناف قزوین از درآمد خود گذشتند و خیلی از مالکان از گرفتن اجاره ماهانه صرف نظر کردند و در نهایت همکاری‌ها باعث شد تا دولت و ملت یکی شوند و در مقابله با بیماری کرونا برآیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: همیشه حوزه فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت باشد و به عنوان زیرساخت یک جامعه مورد توجه قرار گیرد، چون هرگاه مردم در جامعه مورد توجه قرار گیرند، بیشتر مشکلات از پیش رو برداشته می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه در مقابله با ناامنی غذایی و عامل تهدید سلامت مردم باید بی رحم بود، اظهار داشت: هرگونه غفلت از این موضوع در آینده اعضای خانواده‌ها را درگیر می‌کند و مدیران قزوین نباید در این رابطه کوتاهی کنند.

وی تصریح کرد: علوم پزشکی قزوین گزارش کرده که محصولات کشاورزی استان با فاضلاب آبیاری نمی‌شوند که خبر خوبی است، اما باید دقت کرد تا پساب‌های صنعتی در اراضی کشاورزی رهاسازی نشود و وظیفه پیگیری این موضوع برعهده محیط زیست و فرمانداران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان