ترامپ آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد

ایرنا نوشت: گزارش ها حاکی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است علیرغم تاکیدهای مکرر پیونگ یانگ مبنی بر اینکه قصد انجام مذاکره با آمریکا را ندارد، آماده برگزاری اجلاس دیگری با رهبر کره شمالی است.

ترامپ آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد

 یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد ترامپ در یک مصاحبه تلویزیونی با یکی از رسانه های آمریکا اعلام کرده است: «من می فهمم که آنها (کره شمالی) می خواهند ملاقات کنند و من فکر می کنم اگر این کار مفید باشد قطعاً آن را انجام می دهیم.»

رییس جمهوری آمریکا با یاداوری این ادعا که رابطه خوبی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارد در پاسخ به این پرسش که ایا او فکر می کند این دیدار مفید واقع خواهد شد یا نه؟ گفت: بله احتمالا مفید خواهد بود.

ترامپ و کیم از زمان اولین اجلاس خود در ژوئن سال 2018 در سنگاپور، تا کنون سه بار با یکدیگر ملاقات کرده اند آنها در نشست نخست توافق کردند که کره شمالی در ازای تضمین های امنیتی در راستای خلع سلاح تلاش کند.

با این حال جلسات بعدی آنها نتیجه ای نداشت و به پیشرفت های چندانی نرسید زیرا در مورد تناسب خلع سلاح کره شمالی با میزان لغو تحریم های آمریکا فاصله زیادی بود.

این اظهارات ترامپ در شرایطی است که  «چو سون خویی»  معاون وزیر امور خارجه کره شمالی شنبه این هفته تاکید کرد که هیچ برنامه ای برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا و دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ ندارد مگر اینکه کاخ سفید از «رفتارهای خصمانه»  دست بردارد.

اظهارات این مقام کره شمالی پس از آن صورت گرفت که "جان بولتون" مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز پیش از آن در جمع خبرنگاران در نیویورک گفته بود ترامپ ممکن است به دنبال نشستی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه اکتبر یعنی پیش از انتخابات آمریکا باشد.

روز گذشته نیز «کوآن جونگ گون» مدیرکل بخش آمریکا وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ به نقل از رسانه های کره شمالی منتشر کرد گفته بود پیونگ یانگ برنامه ای برای مذاکره مجدد با مقامات آمریکایی ندارند.

23311312

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان