گناباد از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی روز چهارشنبه از نظر وضعیت ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

گناباد از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

دکتر جواد باذلی روز چهارشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بجستان دیگر شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد بر اساس آخرین اعلام متولیان ذیربط از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان گناباد پیش از این در وضعیت زرد بود که با بازگشایی اماکن عمومی و آغاز به کار برخی مشاغل و از طرفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله نزدن ماسک و رعایت نکردن  فاصله‌گذاری اجتماعی آمار مبتلایان کرونا در گناباد و بجستان افزایش یافت و این امر موجب شد که گناباد دوباره در وضعیت قرمز کرونا قرار بگیرد 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نسبت به افزایش بیش از پیش تعداد مبتلایان به کرونا به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی و پیشگیرانه در گناباد و بجستان هشدار داد.

باذلی مشارکت مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و پرهیز از حضور غیر ضروری در معابر عمومی و اجتماعات را در کاهش شیوع کرونا و جلوگیری از تبعات آن بسیار مهم دانست و افزود: بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس همکاری تک تک افراد جامعه است.

وی با اشاره به الزامی شدن استفاده از ماسک در معابر  و اماکن عمومی و ادارات و سازمانها ادامه داد: زدن ماسک در کاهش ابتلا به کرونا نقش بسیار زیادی دارد و  مردم با احساس مسوولیت نسبت به این مساله در پیشگیری از کرونا سهیم شوند.

سه بخش با 170 تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 245 هزار و 688 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان 11 هزار و 931 تن  را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون 207 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان 11 میلیون و 764 هزار و 568 نفر را بیمار کرده و جان 541 هزار و 248 نفر را در 212 کشور گرفته است.

6 میلیون و 758 هزار و 805 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و 41 هزار و 129 بیمار کرونا و 132 هزار و 993 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان