پاسخ واعظی به انتقادات درباره عدم تشکیل جلسات سران سه قوه و قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه«جلسه‌ای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود»، اظهار کرد: برای برگزاری جلسات سران سه قوه، منتظر بودیم تا اقدامات مقدماتی استقرار مجلس جدید انجام شود.

پاسخ واعظی به انتقادات درباره عدم تشکیل جلسات سران سه قوه و قرارداد 25 ساله ایران و چین

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهار نظرها درباره علت عدم تشکیل جلسات سران سه قوه گفت: متاسفانه در خارج از کشور همواره هدف‌شان این بوده است که در ابتدا میانه مردم و نظام فاصله‌ای ایجاد کند و سپس میان مسئولان عالی رتبه نظام فاصله بیندازند.

وی با اشاره به استقرار نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: آقای رئیس جمهوری امروز تاکید داشتند که ما مصمم هستیم روابط صمیمانه خود را حفظ کنیم و منتظر بودیم تا هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس مشخص و اقدامات مقدماتی استقرار مجلس جدید انجام شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا و فارس بخوانید؛

* ان‌شاءالله جلسه سران سه قوه مجدداً تشکیل خواهد شد، همچنین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار می‌شود نیز ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد. فکر می‌کنیم که این گونه جلسات باعث نزدیکتر شدن دیدگاه ها و افزایش همکاری ها می‌شود.

*{ در مورد انتقادها به قرارداد 25 ساله ایران و چین}: خط تخریب روابط ایران و چین از رسانه های خارج آغاز شده است.

* سند میان ایران و چین تعهدی به آن معنا ندارد، دولت همواره مقید بود که هر آنچه که نیاز به تصویب دولت داشته باشد این کار را انجام دهد و هر اقدامی که نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی داشته باشد نیز کار را انجام دهد.

* هیچ کار پنهانی نیست، اما یک خطی را اول رسانه‌های خارجی به عنوان اینکه تخریب روابط ایران و چین را شروع کردند و متاسفانه در داخل کشور هم برخی از افرادی که دنبال فرصت می‌گردند تا نام خود را مطرح کردند.

* در فضای مجازی یک شبهه به وجود آوردند برای مردم؛ یک روز می‌گویند دولت میخواهد کیش را بدهد و یکبار هم می‌گویند قشم را می‌خواهد بدهد. من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم این خطی است که از خارج دارد هدایت می‌شود. قانون اساسی ما و دستگاه‌های نظارتی ما همه دارند تلاش می‌کنند برای اینکه آنچه که انجام می شود شفاف باشد و هیچ خلافی در آن نباشد.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان