کمیته‌های پیگیری توسعه گردشگری در اردستان تشکیل می‌شود

کاشان- ایرنا- فرماندار اردستان گفت: برای پیشرفت بخش گردشگری کمیته‌های پیگیری در سطح این شهرستان تشکیل خواهد شد تا طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط را بررسی و برای نهایی شدن به کارگروه گردشگری ارایه کنند.

کمیته‌های پیگیری توسعه گردشگری در اردستان تشکیل می‌شود

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست کارگروه گردشگری اردستان تشریح کرد: چهار کمیته در شهر اردستان با مدیریت شهردار و در بخش‌های مرکزی، زواره و مهاباد با محوریت بخشداران تشکیل خواهد شد و اداره‌های مرتبط با گردشگری در آن عضویت خواهند داشت.

وی افزود: برای هر چه بهتر و سریع‌تر شدن روند پیشرفت گردشگری، ترغیب بخش خصوصی و رفع موانع پیش پای سرمایه‌گذاران‌ کمیته‌ها استعدادسنجی از بناهای تاریخی و ظرفیت های موجود را انجام می‌دهند و با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد و دیدگاه‌های افراد علاقه‌مند در شهرها و روستاها، نسبت به بررسی مسایل و موضوعات قابل پیگیری اقدام و نتیجه را هر سه ماه یک بار به کار گروه ارایه می‌کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه سند گردشگری این شهرستان هنوز نهایی نشده است، اظهار داشت: شهرداری فهرست درخواست‌های تغییر کاربری برای جهاد کشاورزی را به فرمانداری بفرستد تا از استان پیگیری شود؛ برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی نباید منتظرپاسخ استعلام از استان ماند بلکه کارهای اولیه آغاز شود تا جواب از مرکز فرستاده شود.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در احیای بناهای تاریخی پیشگام شوند و با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه ورود کنند تا بخش خصوصی نیز وارد گود شود و سرمایه‌گذاری سرعت بیشتری بگیرد.

تاملی همچنین گفت: پیگیر انتصاب مدیر پایگاه قنات جهانی قنات دو طبقه، جایگزین مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی به اماکن بوم‌گردی هستیم و در این راستا هفته آینده با مسوولان استان اصفهان مذاکره خواهد شد.

وی در ادامه به روند کند پاسخگویی استعلام‌ها در اداره‌های‌کل استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: بسیاری درخواست‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری با تاسف برای ماه‌ها معطل مانده و افراد در پیچ و خم اداری سرگردان شدند که این شرایط موجب پشیمانی فعالان می‌شود و باید بر این اساس اتکا به استان کمتر و اداره‌های شهرستان تقویت شوند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: هنگامی که در اجرای طرح‌ها سود عموم مد نظر باشد و تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی صورت گیرد، کارگشا می‌شود، مدیریت شهرستان آمادگی همکاری و خطرپذیری خواهد داشت.

67 اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، 2 بافت تاریخی و 78 محوطه باستانی در اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان