واشنگتن از همکاری بین‌ دو کره حمایت کرد/ عکس

ایسنا نوشت: نماینده دونالد ترامپ در کره شمالی، امروز با مقامات کره جنوبی به منظور بحث درباره دیپلماسی هسته‌ای تعیین شده دیدار کرد. این دیدار در بحبوحه ادعاهای مکرر کره شمالی مبنی بر آنکه قصد فوری برای ازسرگیری گفت‌وگو با آمریکا ندارد، صورت می‌گیرد.

واشنگتن از همکاری بین‌ دو کره حمایت کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشست‌های استیون بیگان، معاون وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از آن برگزار شد که رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر این کشور از مقبره‌ای در پیونگ یانگ برای ادای احترام به "کیم ایل سونگ"، پدربزرگ و بنیان‌گذار دولتش، در سالگرد درگذشت وی، دیدار کرد.

آژانس خبری رسمی کره شمالی به هیچ اظهارنظری از سوی کیم درباره وضعیت مذاکرات این کشور با آمریکا، که بر سر اختلافات در تبادل تخفیف تحریم‌ها در ازای خلع سلاح دچار وقفه شده، اشاره نکرده است.

بیگان در صحبت با خبرنگاران بعد از نشستش با "لی دو هون"، نماینده هسته‌ای کره جنوبی، اظهار کرد متحدان به رویکرد سیاسی در حذف سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی و ایجاد "صلح بادوام‌تر در شبه‌جزیره کره"، پایبند هستند. او پاسخ‌های مشخصی درباره آنچه به بحث گذاشته شده، ارائه نداد.

بیگان، که با "کانگ کیونگ وا"، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز دیدار داشت، گفت طی سفرش به کره جنوبی، آمریکا خواستار هیچ‌گونه نشستی با مقامات کره شمالی نشده است.

دیدار او با وزیر امور خارجه کره جنوبی چند روز پس از آن صورت گرفت که "چو سون هوی"، معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی- که بیگان وی را به عنوان همتای احتمالی خود هنگام آغاز مذاکرات توصیف کرده بود- بیانیه‌ای مبنی بر آن صادر کرد که کره شمالی مذاکرات را از سر نمی‌گیرد؛ مگر آنکه واشنگتن "سیاست‌های خصمانه" را کنار بگذارد.

بیگان در این باره گفت: من می‌خواهم در این موضوع بسیار شفاف صحبت کنم. من از معاون وزیر چو سون هوی دستور نمی‌گیرم.

وی ادامه داد: من دستورالعمل خود را از نتایج چندین نشستی که رئیس جمهور دونالد ترامپ و کیم، رهبر کره شمالی طی دو روز گذشته داشته‌اند، دریافت می‌کنم... که این دستورالعمل شامل تمرکز بر ایجاد صلح بادوام در شبه‌جزیره کره، انتقال روابط در شبه جزیره کره، حذف سلاح‌های هسته‌ای و تحقق آینده‌ای روشن‌تر برای مردم کره است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد واشنگتن "به شدت" از همکاری بین کره‌ای حمایت می‌کند و آن را "مؤلفه مهم" در ایجاد یک محیط با ثبات‌تر در شبه جزیره کره می‌نامد.

311312

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان