یک مقام انتظامی قزوین: کرونا موجب آشکار شدن ظرفیت‌های پنهان جامعه شد

قزوین - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین گفت: کرونا سبب شد تا ظرفیت‌های پنهان جامعه در مقابله با بیماری آشکار شود و توان بهداشت و سلامت جمهوری اسلامی خودنمایی کند.

یک مقام انتظامی قزوین: کرونا موجب آشکار شدن ظرفیت‌های پنهان جامعه شد

سرهنگ ابوالفضل قلی پور روز چهارشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به فرصت‌های مثبت کرونا در استان قزوین اشاره کرد و افزود: تعمیق انسجام و وحدت ملی، آمادگی دستگاه‌ها و هم افزایی آنها، اجرای رزمایش بیولوژیکی مردمی،  هم راستایی روستاها و شهرها، بهره گیری مطلوب از فضای مجازی، پویایی نیروهای مسلح در سطح جامعه و اتحاد بیشتر ملت از عمده اتفاقات مثبت در حوزه کرونا بود.

 قلی پور خاطرنشان کرد: شرکت‌های استان قزوین در ایام کرونا توانستند هم در سطح استان و هم در سطح ملی فعالیت کنند و علاوه بر آن بانک اطلاعاتی صنوف، منسجم و بروزرسانی شد.

وی با اشاره به رصد اخبار مرتبط در فضای مجازی، گفت: آسیب‌های احتمالی در فضای مجازی و شایعاتی که در این رابطه وجود داشت، از سوی پلیس فتا و پیشگیری استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت تا شبکه‌های ضد انقلاب نتوانند عملیات روانی خود را در جامعه اعمال کنند.  

سرهنگ قلی پور با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا، اظهار داشت: افزایش اختلالات روانی، استرس، ترس، بروز جرایم اجتماعی،  پرونده‌های ضرب و شتم و نزاع‌های خانوادگی که از لفظی به فیزیکی تغییر یافته بود از عمده مشکلات اجتماعی در حوزه خانواده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم پایین آمده است و مردم نگران ادامه روند این بیماری هستند،  تصریح کرد: تغییر سبک زندگی مردم به احتکار، گران فروشی و تقلب در فروش برخی اجناس از دیگر اتفاقاتی بود که در ایام کرونا از سوی نیروی انتظامی شناسایی شده و مورد تحلیل قرار گرفت.

سرهنگ قلی پور اضافه کرد: کشفیات بالا در حوزه قاچاق کالا و ارز، افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی و سرقت در فضای سایبری و همچنین نارضایتی از گرانی کالاها، نابسامانی خانوادگی و گسترش مصرف الکل از دیگر موضوعاتی بود که از سوی نیروی انتظامی رصد شد.

معاون عملیات فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین به افزایش 100 درصدی برخی از اجناس و کالاها در بازار اشاره کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه از یک سو و کسری بودجه دولت از سوی دیگر باعث شده تا مشکلاتی در حوزه صنعت و کشاورزی ایجاد شود و اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم احتمالا در آینده با ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان