بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲۹ پروژه شهری در یزد آغاز شد

ایمنا نوشت: همزمان با هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از ۲۲ پروژه شهری بهره‌برداری و عملیات اجرایی هفت پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در شهر یزد آغاز شد.

بهره‌برداری و عملیات اجرایی 29 پروژه شهری در یزد آغاز شد

جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 29 پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، فناوری و فضای سبز که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه استفاده از منابع دولتی برای پیشبرد طرح‌های زیست‌محیطی و حمل‌ونقل عمومی یکی از مطالبات شهرداری از مجموعه مدیریت ارشد استان است، اظهار کرد: اجرای 520 عنوان پروژه عمرانی از جمله برنامه‌های شاخص در سال جاری است.
وی افزود: امروز از تعداد کل طرح‌های در دستور کار، 22 طرح بهره‌برداری و هفت طرح آغاز عملیات اجرایی آن‌ها انجام می‌شود.
وی صرف اعتباری بالغ‌بر 750 میلیارد ریال را از جمله ویژگی‌های مهم این پروژه‌ها دانست و افزود: طرح‌های ترافیکی و اصلاح میدان شهدای محراب و دو زیرگذر 63 و آرمان در پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسید که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم افتتاح میسر نبود و این پروژه‌ها بدون افتتاحیه وارد چرخه ارائه خدمت شدند.
شهردار شهر جهانی یزد مجموع اعتبارات طرح‌های عمرانی مدیریت شهری در سال 99 را بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار در قالب 520 عنوان طرح می‌شود که بخشی از آن‌ها در حال ساخت و بخش دیگر آن‌ها طرح‌های جدید است، هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش سال جاری شهرداری یزد و دیگر شهرداری‌های استان تأمین منابع مالی است، تصریح کرد: شیوع کرونا ویروس تحقق درآمد پیش‌بینی‌شده در شهرداری‌ها با چالش جدی مواجه کرده است.
عزیزی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری یزد در سال جاری، عنوان کرد: استفاده از منابع دولتی در موضوعات زیست‌محیطی و حمل‌ونقل عمومی یکی از مطالبات مدیریت شهری یزد از مجموع مدیریت ارشد استان است.
وی با اشاره به اهمیت فرارسیدن سالروز ثبت جهانی یزد، خاطرنشان کرد: امروز 18 تیرماه سالروز ثبت جهانی یزد است و شهرداری در این خصوص اقدامات قابل قبولی را انجام داده که با مشارکت اصحاب رسانه به اطلاع شهروندان می‌رسد.به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم عملیات بازپیرایی پارک اطهر، پارک مرکزی نعیم‌آباد، ساخت فاز اول پارک قدسیان، بلوار گلستان غربی و شرقی آزادشهر، حدفاصل فلکه پنجم تا ششم آزادشهر، کف سازی بدنه سازی محلات منطقه بافت تاریخی، ورزشگاه ساحلی شاه ابوالقاسم، باند دوم بلوار خیبر، پارک کمیل و فرهنگسرای حسن‌پور آغاز شد.
همچنین هوشمند سازی کمیسیون ماده 100، راه‌اندازی سامانه شهروند سپاری، اِلمان‌های سطح شهر یزد، توسعه کمربند سبز غربی شهر یزد، ساخت مسجد شهرک مشاغل فنی، ساخت خانه ورزش محلات محمودآباد، ساخت بازارچه امام شهر، مرمت بازار شاهزاده فاضل و آغاز بکار 12 دستگاه اتوبوس درون‌شهری از دیگر طرح‌های موردتوجه مدیریت شهری در این مراسم بود که با اعتباری بالغ‌بر 750 میلیارد ریال انجام و در دستور کار قرار گرفت.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان