شمار مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا رکورد زد

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، با ابتلای ۵۸ هزار و ۲۹۲ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته به کرونا، تعداد آمار روزانه مبتلایان به این ویروس در آمریکا رکورد تازه‌ای زد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دانشگاه «جانز هاپکینز» در جدیدترین آمار و ارقام خود گزارش کرد که در 24 ساعت گذشته، 58 هزار و 292 مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا آمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به دو میلیون و 994 هزار و هشت نفر برسد.

از طرف دیگر، طبق این آمار و ارقام، در 24 ساعت گذشته، یکهزار و 171 مورد جدید در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار کلی قربانیان «کووید-19» در این کشور به 131 هزار و 455 نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید جانز هاپکینز با آمار چند روز گذشته این مرکز نشان می‌دهد که مجدداً تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون یک رکورد تازه‌ای زده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز علیرغم آنکه در روزهای گذشته روندی نزولی داشته، مجدداً به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را سه میلیون و 97 هزار و 84 نفر و مجموع قربانیان آن را 133 هزار و 972 نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون 11 میلیون و 798 هزار و 678 نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و 543 هزار و 535 نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند و 6 میلیون و 416 هزار و 665 نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.

علیرغم سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان موضع خود را در خصوص کم اهمیت جلوه دادن شیوع این ویروس تغییر نداده است.

روز گذشته (سه‌شنبه)، پایگاه اطلاع‌رسانی هیل در گزارشی اعلام کرد که طبق برآوردهای کارشناسان بهداشت آمریکا، احتمال می‌رود در روزهای آتی، آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به 60 هزار نفر برسد که این رقم بسیار بیشتر از زمانی است که نیویورک در ماه آوریل و در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده شناخته شده بود.

در حال حاضر، چهار منطقه در آمریکا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا شناخته شده است که ظرفیت بیمارستان‌ها در این مناطق به سرعت در حال اتمام است.

بر اساس این گزارش، شیوع ویروس کرونا در آریزونا، تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا به شدت رو به گسترش است به طوریکه کارشناسان می‌گویند این مناطق به کانون‌های جدید شیوع کرونا در ایالات متحده تبدیل شده‌اند.

مروری بر آمار و ارقام ارائه شده نیز نشان می‌دهد که چشم‌اندازی در خصوص کاهش شیوع کرونا در آمریکا مشاهده نمی‌شود و تعداد مبتلایان در 40 ایالت آمریکا رو به افزایش است و این در حالی است که چندماه پیش این رقم تنها 10 ایالت بود.

با این حال، اوایل هفته جاری ترامپ مدعی شد که کووید-19 برای 99 درصد از افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند، «کاملاً بی ضرر» بوده است و افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به کرونا را به افزایش تست‌های کرونا ارتباط داد و این در حالی است که کارشناسان بهداشت تأکید دارند که هردو ادعای ترامپ اشتباه بوده است و می‌تواند تأثیر منفی بر رفتارهای افراد در دوران شیوع کرونا بگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان