لزوم تشویق وحمایت از وکلا و دفاتر خدمات قضایی فعال در حوزه صلح و سازش

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: تلاش وکلا و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در جهت سازش طرفین دعوی یا شکایت، باید توام با سازوکارهای تشویقی و مالی نیز باشد تا در مواردی که زمینه سازش هست افراد ترغیب به مراجعه به دادگستری نشوند.

لزوم تشویق وحمایت از وکلا و دفاتر خدمات قضایی فعال در حوزه صلح و سازش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدرضا حدادزاده در دومین نشست دستگاه قضائی با نخبگان حقوقی با هدف بررسی چالش های دستگاه قضاء،  آموزش و اطلاع رسانی را ضرورت امروز جامعه ذکر کرد و بیان داشت: می توان با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک بستر پر مخاطب و ارزان برای آموزش حقوق و مقررات ایجاد کرد.
این مقام قضایی، تصریح کرد: قدر مسلم اگر یک شهروند تفاوت اسناد عادی با اسناد رسمی را در معاملات بداند بدون تردید رغبتی به انجام معامله با اسناد عادی پیدا نمی کند.
وی آسیب شناسی در حوزه پذیرش وکیل را خواستار شد و اظهار داشت: یک بحث اساسی در خصوص حق داشتن و احساس ذی حق بودن وجود دارد که در بسیاری از مواقع ایجاد احساس حق در افراد توسط برخی مشاوران حقوقی، منجر به تشکیل پرونده و ارائه شکایات و دادخواست های واهی می گردد که یک دلیل آن ناشی از عدم تعادل در میزان خدمات حقوقی و ناهماهنگی در صدور پروانه وکالت می باشد. در واقع ارزیابی درستی از نیازها صورت نمی گیرد. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل حقوق بدون پروانه نیز در این فضا سعی می کنند از این مسیر  کسب درآمد کنند.
حدادزاده، بر تقویت نظارت بر مجموعه ها تأکید کرد و گفت : در برخی موارد نفص در نظارت باعث تغییر در وظایف و ایجاد پاره ای از تعارضات می گردد که انتظار است مجموعه های همسو و همزیست با دستگاه قضایی در موضوع نظارت اهتمام جدی داشته باشند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان