مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد راه اندازی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تأکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و نیز اتخاذ ساز و کاری برای رسیدگی به امور حقوقی و قضایی محرومان، مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد تشکیل گردید.

مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در آیین رونمایی از طرح انجمن خیرین عدالت یار با حضور رئیس کمیته امداد کشور، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور به منظور حمایت از اقشار مستمند و نیازمند و زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و با هدف پیشگیری از وقوع جرم، مجمع خیرین عدالت یار راه اندازی گردید.
وی شناسایی و استفاده از ظرفیت های خیری مرتبط با علم و فن و مهارت در بدنه جامعه حقوقی را از اهداف این طرح ذکر کرد و بیان داشت: رفع موانع تحقق عدالت، ناشی از کم اطلاعی یا کم بضاعتی اقتصادی و ایجاد همبستگی اجتماعی بیشتر و تقویت سرمایه های اجتماعی و نیز فرهنگ سازی اسلامی و دستگیری از شهروندان نیازمند، از دیگر اهداف مجمع خیرین عدالت یار می باشد.
این مقام قضائی، محدوده فعالیت خیرین عدالت یار را در فرایند های مرتبط با دادرسی اعلام کرد و گفت: کلیه اقدامات مرتبط با دعاوی در امور کارشناسی، مشاورین حقوقی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، وکالت، پزشکی قانونی، سردفتری ازدواج و اسناد رسمی برای افراد بی بضاعت و نیازمند این خدمات می توانند به صورت ویژه انجام گیرد.
این مجمع از رؤسای پنج گانه کانون ها اعم از کانون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه، کانون وکلای رسمی دادگستری و قوه قضائیه و همچنین کانون سردفتران و روسای دفاتر خدمات قضائی و نیز سازمان بسیج حقوقدانان تشکیل می شود.
وی افزود: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم برای احقاق حقوق باشد و این حرکت جدید که با تعامل و همکاری کانون ها ذکر شده آغاز شده، گام های مؤثری در مسیر استیفای حقوقِ نیازمندانِ حمایت حقوقی، زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.
دهشیری تصریح کرد: زیر بنای حقوق اخلاق است و با توسعه این تکیه گاه و تجمیع نیروی ارزشی و علاقمند متخصص در این رشته، می توان کمک بزرگی برای عدالت داشت.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان