افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۴ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر شیرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار جدید بیماری کرونا در استان در هجدهمین روز تیرماه سال 99 را به شرح زیر عنوان کرد:

 طی 24 ساعت گذشته  233 نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و 35 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 4 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

 هم اکنون 79 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 52 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

  متاسفانه طی 24ساعت گذشته، با یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 59 نفر رسید.

 هم اکنون 15  بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

 اگر چه در شرایط کنونی اوضاع ماسک نابه سامان است و با کمبود مواجه هستیم و کارخانجات در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند اما این مسئله رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست.

   همه ما ضامن سلامت خود و اطرافیانمان هستیم لذا در صورت عدم دسترسی به ماسک های استاندارد باید با تهیه ماسک های خانگی توصیه بهداشتی مهم و موثر استفاده همگانی از ماسک را رعایت نمائیم.

 طرز تهیه ماسک های خانگی از شبکه های مجازی و رسانه ها بارها آموزش داده شده و حاکمیت نیز برای تامین ماسک مورد نیاز مردم در تلاش است.

   دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مصرف کننده ماسک است نه تامین کننده آن و تنها نظارت بر توزیع عادلانه ماسک در بخش های مختلف بر عهده این مجموعه می باشد.


   امید است با توجه به راه اندازی دستگاه های تولید ماسک در کشور با تامین مواد اولیه آنها، ماسک به اندازه کافی در اختیار مردم قرار بگیرد.

   مردم باید بدانند نوع ماسک مصرفی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و مهم تر از نوع ماسک و نکته اصلی در این رابطه، استفاده همگانی از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید 19 می باشد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان