معاون آموزشی وزارت بهداشت: باید به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید باشیم

کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از رشته‌های در حال تدریس در دانشگاه‌ها اکنون کارایی خاصی ندارند و باید به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید با ساز و کارهای توسعه‌ای و کاربردی در دانشگاه باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت: باید به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید باشیم

دکتر « علی‌اکبر حقدوست» روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات مرکز توسعه استان افزود: نگاه ملی خود را به رشته‌های دانشگاهی باید تغییر دهیم تا جامعه پزشکی بتواند خدمات بهتری به مردم ارایه دهند.

او گفت: هر دانشگاه باید مسیری به دور از تکرار و خلاقانه انتخاب کند تا بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه علمی و آموزشی موفق عمل نماید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای تیم بسیار علاقه مند و توانمند مدیریتی، علمی و آموزشی است و باید در کنار توسعه کمی باید توسعه کیفی دانشگاه نیز بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.  

حقدوست افزود: با توانمند سازی دانشگاه در زمینه های مختلف علمی و آموزشی و پذیرش دانشجو های خارجی به ویژه با بهره گیری از موقعیت هم مرز بودن با کشور عراق می توان در پیشرفت و توسعه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گام برداشت. 

او گفت: با سرمایه گذاری در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌تواند در آینده نزدیک جایگاه اصلی خود را در کشور به دست آورد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، پس از این جلسه از امکانات آموزشی و پروژه های در دست اجرای بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بازدید کرد.

حقدوست، همچنین از ساختمان، امکانات و تجهیزات کلینیک ‌توانبخشی فارابی، دانشکده بهداشت و دانشکده توانبخشی کرمانشاه نیز بازدید کرد.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال 1347 با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال 1354 با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1364 با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، 17 بیمارستان و 14 شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

85 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد 14 رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، 25 رشته کارشناسی ارشد، 22 رشته کارشناسی و 2 رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین 453 عضو هیأت علمی دارد.

120 دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از 800 مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان