رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه:

احیا واحدهای راکد استان کرمانشاه امسال هم دنبال می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه تاکید کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و ارتقاء توان تولید واحدهای موجود به عنوان یک اولویت در سطح استان امسال دنبال می‌شود.

احیا واحدهای راکد استان کرمانشاه امسال هم دنبال می‌شود

محسن دارابی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: 193 واحد تولیدی راکد استان در سال 98 به واسطه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.
وی با بیان اینکه با فعال سازی این واحدها یک هزار و 78 نفر مشغول به کار شوند، گفت: از این تعداد، 55 واحد صنعتی و معدنی، 136 واحد کشاورزی و 2 واحد نیز مربوط به بخش گردشگری بود.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: همچنین با اعطای سرمایه در گردش و اقدامات حمایتی از تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی جلوگیری و در مجموع سه هزار و 339 مورد اشتغال در سطح استان حفظ شد.
دارابی عنوان کرد: سال گذشته با وجود تحمیل انواع تحریم های ظالمانه موفق شدیم 110 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن جذب کنیم که 13 درصد سرمایه گذاری صنعت و مدن خارجی کشور را به خود اختصاص می دهد.
وی با اشاره به برنامه های ستاد تسهیل در سال 99، گفت: 55 واحد تولیدی موثر را شناسایی کردیم که به منظور حفظ اشتغال موجود برای آن ها سرمایه در گردش تامین‌ خواهیم کرد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه‌ هشت پروژه نیمه کاره صنعتی و معدنی در استان داریم‌ که احیا آنها در دستور کار قرار دارد، افزود: 15 پروژه تولیدی را نیز در راستای بازآفرینی و افزایش بهره وری در دستور کار قرار داده ایم.
دارابی اظهار داشت: با حمایت از این پروژه ها بیش از سه هزار فرصت شغل ایجاد و بیش از 6 هزار شغل در سطح استان تثبیت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کنند در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی پیش از شیوع ویروس کرونا با تغییر چرخه تولید دست به کار شدند و نیازهای استان را برطرف کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
در پایان این مراسم 17 واحد صنعتی، پنج واحد معدنی، یک واحد خدمات فنی و مهندسی، سه پیشکسوت عرصه تولید، 2 جوان نمونه فعال در حوزه تولید و هشت واحد فعال در زمینه تولید تجهیزات مقابله با کرونا توسط اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن مورد تجلیل قرار گرفتند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته 15.7 درصد اعلام شده است.   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان